Tekening - Houten Hamer

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
hamer1.jpg





hamer.jpg
 

Jelmer79

Actieve deelnemer
4 okt 2011
25
0
Welk hout is het handigst om hier voor te gebruiken?
De ronde dwarsverbinding helemaal door de hamer heen en op welke maat precies, ik kan die net niet lezen. Of komt dit niet zo precies?
Ik wil zo iets ook wel maken (heb nu alleen een "normale" klauwhamer) en denk dat deze hamer leuker is, als hij werkt dan eentje bij de bouwmarkt vandaan.
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Ik heb deze toevallig deze week op de cursus gemaakt.
Alleen hebben wij het hamerblok uit een massief blok gemaakt.
Wij hebben BEUKEN gebruikt.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Heel lang geen houten hamer gehad. Ik gebruikte meestal een stuk hout.....
Totdat ik het zat was en ik vond, dat het nu eindelijk wel eens tijd werd voor een echte houten hamer. Er lag nog een stuk hardhout in de schuur. De boel op de draaibank en in een uurtje een prachtige eigen gemaakte houten hamer gemaakt. Die blijkt ook voor het draaien onmisbaar.
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Jelmer79 zei:
Welk hout is het handigst om hier voor te gebruiken?
De ronde dwarsverbinding helemaal door de hamer heen en op welke maat precies, ik kan die net niet lezen. Of komt dit niet zo precies?
Ik wil zo iets ook wel maken (heb nu alleen een "normale" klauwhamer) en denk dat deze hamer leuker is, als hij werkt dan eentje bij de bouwmarkt vandaan.

De hamer kan van verschillende hout soorten worden gemaakt. Het is het beste om voor de kop een harde fijndraad hout soort te kiezen. De steel moet echter van een flexibele hout soort worden gemaakt.

Ik heb verschillende houtsoorten gebruikt. De steel altijd gemaakt van essen en de kop verschillend maar mijn voorkeur gaat uit naar steenbeuken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.