tuinbankje voor moederdag + klein broertje

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
hey,

een tijdje geleden vroeg mijn moeder eens om een klein tafeltje te maken waar ze haar wasmand kan op kan zetten zodat ze haar niet telkens moet bukken tijdens het ophangen en afnemen van de was van de wasdraad omdat ze nogal last heeft van haar rug .
nu dacht ik laat ik haar een klein bankje maken voor haar moederdag :) .
dus heb ik met nog wat hout dat ik hier heb liggen van paletten een tafeltje gemaakt waar ze haar wasmand kan op zetten en ook nog kan dienen als bankje voor alleen of gezellig met 2 kan op zitten.
de poten zijn van meranti en van de andere houtsoort weet ik de naam niet.
ik ga het nog afwerken met uv bestendige vernis omdat ik niet wil dat het gaat vergrijzen omdat ik het oranje hout toch wel mooi vindt .
IMG_2241.jpg

IMG_2242.jpg

IMG_2244.jpg

IMG_2245.jpg


en ze was er blij mee hoor :D toen ze het zag zij ze dat ze het te mooi vond om haar wasmand op te zetten :lol:
en nu nog een lekkere BBQ mmm.

groetjes
ruben
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Re: tuinbankje voor moederdag

Hallo Monkeyfreek

Jij kan niet meer stuk deze Moederdag. Mijn complimenten voor het verwerken van afvalhout tot zo'n mooi bankje.

Dat waren vast heel wat kusjes :D :D :D voor jouw.

HG Hugo
 

vladimir

Actieve deelnemer
21 apr 2011
101
0
33
goringem
Re: tuinbankje voor moederdag

ziet er net uit :)

een geweldige manier om van afvalhout at te komen. :cool:

veel beter dan weggooien :cry:
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Re: tuinbankje voor moederdag

@ armadaman , dank je . het waren idd heel wat kussen en nog een dikke knuffel erbij :D

@ vladimir , zonder mij was al dat hout waarschijnlijk op het containerpark of in de kachel beland , wat zonde zou zijn van het mooie hout .
dank je .


groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Re: tuinbankje voor moederdag

dank je mootje ;)

omdat ik voor een zeeer scherp prijsje mijn meter haar auto heb kunnen overkopen ben ik haar nu toch wel iets schuldig vindt ik .
nu heeft ze laatst zo een bear chair gekocht zoals op onderstaande foto.
BC201small.jpg


maar ze heeft enkel de stoel gekocht en zou later nog eens het bijhorende voetkrukje bestellen omdat dit 100€ kost :shock:

dus kan ik niet anders dan dit voor haar maken , leerrijk en plezierig voor mij om te maken en een cadeau voor haar .
iedereen tevreden dus :D

het hout is ook recuperatiehout van paletten , maar ik weet niet welke 2 houtsoorten het zijn.
ik denk het oranje bilinga is en het bruine ben ik bijna zeker dat het longhi wit is.
het stof van bruine hout van het onderstel pikt ferm in de neus en pakt op de adem , het was gewoon niet mogelijk om te zagen , schaven of schuren (zelfs met de stofafzuiging aan ) zonder een stofmasker op .
IMG_2269.jpg

IMG_2270.jpg

IMG_2271.jpg

IMG_2274.jpg


en als ik daar ben kan ik direct wat maten opmeten van die baer chaire om zelf ook eens na te maken want dat zit echt ongelofelijk goed :p



groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
ik heb vrijdag de tuinmeubeltjes gespoten in 2 lagen UV bestendige vernis voor buiten .
en zo zien ze er nu uit ,
IMG_2411.jpg

IMG_2412.jpg

IMG_2414.jpg


en ik heb zondag nog heel wat hout gekregen van een vriend die gaat verhuizen en er zaten ook weer 2 paletten van het mooie oranje hout bij .
zo zagen de tuinmeubeltjes er in begin uit :D
IMG_2415.jpg



groetjes
ruben
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Zier er zeer netjes uit, wat betreft de bearchair, daar ben ik al vaak gratis bouwtekeningen van tegengekomen. Meestal worden deze stoelen aridondack stoelen genoemd.
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Adirondack chair is idd de naam van het type stoel en bear chair is de fabrikantnaam .
deze stoel staat als volgende op men lijstje om te maken , moet zeggen dat deze zeer comfortabel zit :cool:


groetjes
ruben
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.