Vrijmarkt aankopen

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hallo mensen,

Tijdens de vrijmarkten op koninginnedag heb ik weer een mooi slagje kunnen slaan, onder andere beitels, schaven, n zaagje en een mooie oude gelamineerde schaafbeitel.

image.php


image.php


Maar ik had ook een hoofdprijs (vind ik zelf dan), een 45 mm brede Nooitgedagt beitel. Het is echt een massief ding, en kostte maar € 2,5 :shock: :lol: , heb nog proberen te pingelen, maar dat ging niet ;) .

Deze beitelsoort zie je oa terug op de volgende Nooitgedagt reclames:
http://www.friesscheepvaartmuseum.nl/fsm:col1:dat19435

http://www.friesscheepvaartmuseum.nl/fsm:col1:dat19425

Hebben jullie nog mooie dingen kunnen kopen?
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Het was een redelijk jaar wat aankopen betreft. Vorig jaar was gereedschapstechnisch gezien beter: paar mooie profielschaafjes, een biggetje, spijkertrekker, grote loodgieterstang (80CM!!) en nog wat klein spul.

Dit jaar gescoord:

Foeilelijk houten beeld, het hout (Bocote) ga ik uiteraard hergebruiken (dekseltjes voor gedraaide potjes, armbanden, hangers) 50 cent.

Twee massief houten ballen van een of andere hardhoutsoort, diameter 32 cm, loodzwaar, moet nog even nakijken wat voor hout het is, ook voor hergebruik. 1 euro.

200 decoupeerzaagjes van goeie kwaliteit, verschillende soorten. Voor twee euro hoef ik voor de rest van mijn leven geen zaagjes meer te kopen!

48 dik in het vet zittende HSS freesjes made in Tjechoslowakije (poosje terug gefabriceerd dus). Ik gebruik die om bitjes te maken voor mijn draaitools. 2,50 euro.

Een gruwelijk lelijk eikenhouten weerstation met (is inmiddels gebleken) goed werkende hygrometer, thermometer en barometer. Inmiddels alle drie netjes uit het hout gehaald ter wedergebruik in een nieuw te maken weerstationachtige contraptie waar ik dan ook nog een klokje in wil knutselen. 0,50 euro.

Een splinternieuw electromotortje, 9.6 volt, loeisterk, geen idee wat ik er mee ga doen maar voor twintig cent kon ik hem niet laten liggen. De verkoper had er een stuk of 100 bij zich en kon ze aan de straatstenen niet kwijt.

En, verd... een vriend van me kocht voor mijn neus een fraaie makita repricozaag weg, voor twee euro, waar naderhand alleen maar een schroefje voor de afstelling aan bleek te ontbreken... Balen!! IK was eerder, maar HIJ had zijn jatten er al meteen opliggen....

Geslaagde dag, al met al.

Groet, Rob.
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
246
3
Ik heb dus duidelijk op de verkeerde markt gelopen.
Meer dan een paar boeken en puzzels voor mijn kids heb ik niet kunnen scoren. Ik ben werkelijk geen enkel stuk gereedschap tegen gekomen, maar dan ook helemaal niets!!!!
Volgend jaar toch maar eens op een andere locatie gaan kijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.