Meranti balken

trashbag

Nieuw lid
21 apr 2011
2
0
Goeie smorges,

We hebben plannen om een overkapping te zetten van 4,52 x 5,30. Nu heeft een familielid, die aannemer is geweest, een heel mooi ontwerp gemaakt. Daarin zit Meranti en Vuren verwerkt. De kolommen worden samen gesteld uit Meranti en ook de randbalk wordt daarvan gemaakt. Nu heb ik dus balken nodig tot 5,60 lang, de grootste maat 80x130. Waar halen jullie je materiaal vandaan? Een eindje rijden is geen probleem.

Is er in het zuiden van het land ergens een werkplaats te huur, per dag, om de balken precies op maat te maken/schaven?

Thanks.

Bedenk me net dat er waarschijnlijk geen reclame gemaakt mag worden. Maar misschien een zetje in de goeie richting?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Je zou Jongeneel Houthandel kunnen proberen. Ik ben er nooit geweest, maar volgens de website kunnen zij precies leveren wat je nodig hebt.

Mathieu
 

trashbag

Nieuw lid
21 apr 2011
2
0
Bedankt Mathieu,

Ik heb eens gekeken, maar het is weer zo'n fijne groothandel (Particuliere aanvragen kunnen wij helaas niet in behandeling nemen).

Ben al een paar dagen op zoek, maar als particulier kan je moeilijk aan dat soort maten komen. Ik krijg keurig mailtjes terug, maar allemaal dat ze me niet kunnen helpen. Maar goed. ik ga er van uit dat ik niet de eerste ben die meranti balkjes nodig heeft. 't Zal toch ergens te halen moeten zijn?

Groet.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Bij de Slagmolen in Bilzen (heb daar niet zo een goede ervaring en geloof dat die momenteel aan het verhuizen zijn), Liesens in Tongeren of Claessen in Tongeren zou je ook kunnen proberen. Eventueel Biemar Bois in Soumange (voorbij Luik, twintig km van Maastricht hebben ze ook een ruime keuze.
Of Lemmens hout in Schin op Geul

Mathieu
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Tja, ik zou zeggen Amsterdam, Arnhem, Laren. Drie fijn/hardhouthandels waarvan ik zeker weet dat ze aan particulieren leveren. Of idd het op een akkoordje gooien met iemand die beroepsmatig kan inkopen.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
balken nodig tot 5,60 lang, de grootste maat 80x130. Waar halen jullie je materiaal vandaan? Een eindje rijden is geen probleem
.

Hoe wil je deze balken gaan vervoeren?, is dit wel mogelijk op een (gewone) aanhanger?

Groeten Rudolf.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Rudolf zei:
Hoe wil je deze balken gaan vervoeren?, is dit wel mogelijk op een (gewone) aanhanger?
Doorzagen en dan terug aan elkaar lijmen ;) ! Zo doe ik dat (niet).
Ik heb ooit een vriendin waar ik aan het helpen was met het sanitair PVC buizen laten halen. Ze pasten niet in de wagen wegens te lang. Geen probleem mevrouw zei die vent in de bouwmarkt, is zo opgelost. Na enig zaagwerk pasten de stukken inderdaad in de auto, en ik kon puzzelen met de korte stukken...
PS Trashbag, de regio vermelden waar je woont zou wel handig zijn, want het zuiden van het land is niet een echte nauwkeurige plaatsbepaling

Mathieu
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.