SOFTWARE VOOR PVC PIJPEN TE COMBINEREN

coan

Nieuw lid
23 nov 2010
14
0
Digital Pipe Fitter

een leuk programma online om verbindingen van pvc buizen van verschillende diameters
in verschillende hoeken zonder moffen aan elkaar te lijmen er is ook eeen voledig programma
maar de licentie kost wel een paar centen
ik hoop dat er wat forumleden iets aan hebben

ductslathe_s.jpg



http://www.harderwoods.com/pipetemp...a=45&rmd=0&rbd=0&rbt=0&offset=0&Submit=Submit

cor
 

WR1944

Oud hout
Grappig. Ruim 50 jaar geleden was dit lesstof op de LTS. Het maken van uitslagen op papier van allerlei aansluitingen van pijpen, rond of rechthoekig van doorsnede alsmede verlopen van rond naar rechthoekig en terug werd door ons driftig beoefend. Ik vond het toen erg interessant en gelukkig is die techniek me redelijk bijgebleven. Recentelijk moest ik een dunwandige pijp op een andere laten aansluiten. Uit m'n geheugen en gesteund door m'n in de jaren opgebouwde ervaring kon ik het hele verhaal uitslaan, op papier zetten en met die mallen het aluminium (dat is aluminum hier) aftekenen, uitknippen en met een flens en popnagels verbinden. Luchtdicht werd het met ducktape (originele spelling), de Haarlemmer Olie in air-conditioning.

P.S. Het gebruik van hoofdletters geldt voor het begin van een zin en voor eigennamen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.