Bladtafeltje

volkerink

Actieve deelnemer
2 mei 2010
44
1
www.volkerink.info
Het is al weer een jaar geleden sinds ik mijn laatste project heb afgerond. Onlangs kwam ik weer eens op dit forum terecht en het begon weer te kriebelen. In de schuur heb ik nog wat restanten kersen, noten en esdoorn gevonden. Dit bleek genoeg om er een bijzettafeltje van te maken. Het voorbeeld ben ik ooit eens tegengekomen op het internet en moeders de vrouw was het eens met het design.
Voor het blad, de poten en de drager heb ik eerst een mal gemaakt van MDF. Na het verlijmen de delen eerst grof uitgezaagd met de lintzaag en toen, met behulp van de mallen, met de bovenfrees in de uiteindelijke vorm gemaakt.
Door de vorm was het verlijmen het meest lastige onderdeel.

Groetjes,

Jo

http://www.volkerink.info/

Attached files
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Ziet er echt heel gaaf uit.
Ik hoop dat de kriebels nog even blijven en je binnenkort nog meer mooie werkstukken laat zien.
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Dat ziet er strak uit. Nette verbindingen en een strakke afwerking.
Heb op je site gekeken en ook daar staan mooie werstukken op.

Groet Jos
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Dat is een minder sierlijke aanblik :eek:

Maar het zit vast goed vast.

Volgende keer een tapse schuifzwaluwstaart? :lol:
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Mooie vorm en kleurcombinaties hoor, dat ga ik ook nog eens maken uit een stam.
Kan je die schroefgaten niet dichtstoppen met een vulmiddel???
 

volkerink

Actieve deelnemer
2 mei 2010
44
1
www.volkerink.info
Daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb bij Baptist ooit eens van die was staafjes gekocht in verschillende kleuren daar zal ik in elk geval de zijkant mee af werken.
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
hey deze had ik nog niet gezien .
knap tafeltje heb je daar gemaakt zeg !
mooie kleuren en vooral de vormgeving vindt ik prachtig .
hoe heb je het blad verlijmd ?
ik heb ook net even je site beken , jij kan er wel wat van hoor :eek:
zulke dingen maak je niet met 2 linker handen ;)

groetjes
ruben
 

volkerink

Actieve deelnemer
2 mei 2010
44
1
www.volkerink.info
Voor de verlijming van het blad heb ik gebruik gemaakt van het domino systeem van Festool.
Op bijgaande foto zie je een half blad in de lijmtangen zitten. Op de plaatsen van de enkele streepjes hen ik een domino blokje van 6mm aangebracht. Vervolgens heb ik het halve blad op de nerf recht gezaagd. Het lastigste was het geheel in elkaar lijmen. Door de vorm was het moeilijk grip te krijgen met de lijmtangen. Een volgende keer zou ik de diverse delen wat langer laten zodat ik ze haaks op de nerf kan zagen waardoor klemmen beter lukt.

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.