Eiken (?) tafelblad donker beitsen met behoud van nerf

thisafternoon

Nieuw lid
4 apr 2011
3
0
Beste bewerkers,

Ik heb een mooie tafel van Pastoe gekocht via MP, met een chromen voet en een massief houten blad. Ik vermoed eiken, wellicht zien jullie in één oogopslag welk hout het is... Deze heb ik inmiddels kaal geschuurd, want de donkere verf was al aan het afbladderen...

Nu is deze dus blank, maar de donkere verf is zit nog deels in de nerf - zie bijlage. Geen probleem want ik wil em opnieuw donker verven, maar dusdanig dat de nerf er mooi doorheen komt, want er zitten prachtige vlammen in de structuur. Het zou zonde zijn als deze zouden verdwijnen door de verf.

Is beitsen de juiste keuze? En dan bv in wengé?
Zoiets > http://livemodern.com/forums/furniture/ ... -table.jpg

En na het beitsen nog iets van lak? Ik wil niet dat ie gaat glimmen....

Alvast bedankt!

Bas

Attached files
 

thisafternoon

Nieuw lid
4 apr 2011
3
0
Thanks! Ik heb van Aquamarijn een flesje Revol lijnolie en een kleurpigment (Noble brown) gekocht. Zojuist met een doek aangebracht... Sweet!!

Nog net iets te licht en net iets te rood naar mijn smaak, ik maak nog een iets sterker concentraat en dan behandel ik 'em nog 1 keer.

Attached files
 

thisafternoon

Nieuw lid
4 apr 2011
3
0
Kan ik de tafel na het oliën lichtjes opschuren en daarna voorzien van een laklaag? Bv Glitsa oid?

Het is een eettafel en wordt dus nog weleens vuil en nat.... om 'em zo neer te zetten, lijkt me toch niet zo'n goed idee.

En is er een manier is om met lak de rode zweem nog iets te doen afnemen, dat is op zich ook geen bezwaar :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.