Even voorstellen...

johanmichel

Nieuw lid
30 mrt 2011
5
0
Hoi lieve mensen!

Even voorstellen dus, want ik ben nieuw hier (met dan aan Baas :) ). Ik ben Johan, net wonende in Apeldoorn, 28 lentes oud en heb interesse in .... houtbewerking.. had niemand verwacht denk ik! :)
Momenteel zit ik (professioneel) zo'n 10 jaar in de ICT en dat komt mij totaal mijn neus uit (vooral hele dagen achter zo'n kastje zitten), en zit nu zo'n 3-4 maanden te denken om iets te doen als meubelmaken en dus een grote carriereswitch daarin te maken. Probleem is natuurlijk dat ik geen ervaring heb en geen opleiding in deze branch. Direct al een vraag, heb je in deze branch echt een opleiding nodig? Zo ja, is er ergens een spoedopleiding van een jaar ofzo die serieus wordt genomen door toekomstige werkgevers?

Ik heb ondertussen, voor aanmelding, een beetje hier rondgeneust en vindt het mooi om te zien hoe respectvol iedereen hier is op dit forum jegens elkaar. Een goed iets, wat ik niet van plan ben om te verstoren. Ik sta dan altijd open voor kritiek als ik iets verkeerd mocht doen op dit mooie forum.

Groet,

Johan
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Johan, wekom bij ons op het forum.
Nou dat mag je wel een omschakeling noemen van de ICT sector naar meubelmaken.
Mogelijk zijn er nog avond opleidingen te vinden in meubel maken, of een dagopleiding gecombineerd met een stageplaats.
Groeten, Ad
 

johanmichel

Nieuw lid
30 mrt 2011
5
0
Bedankt allemaal! haha, computermeubel zat ik idd al aan te denken, maar dan meer zeg maar een toevoeging aan mijn huidige bureau..
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Welkom! Doet me altijd goed ook mede 'jonger' volk te zien op dit forumpje.

Zoals je wellicht ook gelezen hebt zijn we verslaafd aan foto's! Dus, straks veel foto's van je toekomstige projecten, viel und schnell. :mrgreen:

Wat een opleiding betreft. Als je profi meubels wilt maken is dat toch wel erg handig, zodat je alle basistechnieken leert beheersen. Je kan ook autodidactisch het jezelf aanleren, maar dat kost ook tijd. Wat mijzelf betreft, ik heb geen opleiding in hout, maar kan toch best leuke dingen maken in de half hobby, half pro sfeer.
 

johanmichel

Nieuw lid
30 mrt 2011
5
0
Wat ik mij afvraag (eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid) is of er hier mensen zijn met een eigen (fulltime) bedrijfje die (goed) kunnen rondkomen in de houtbranche dmv het maken van hout producten en bijv. verkoop in een eigen webshop e.d. ? Is het mogelijk? En hoe ziet de toekomst er hierin uit? Zal deze charmante ambacht gaan verdwijnen, want dat is natuurlijk een groot risico als je kijkt naar de high-tech toekomst.. :cry:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.