Hefboom Hammer

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Mijn nieuwe lintzaag wordt de Hammer N4400.
Ik ga de rij-inrichting erbij nemen, maar nu vraag ik me af of de hefarm van Robland ook past op de Hammer? Heeft iemand hier ervaring mee?
Of misschien de Robland bedanken voor bewezen diensten en een nieuwe combine ...

Mathieu
 
A

Anonymous

Guest
Ik weet niet of het past,maar ik heb nog een nieuwe rij inrichting liggen,voor een KS700.
Gekocht bij de machine maar niet gebruikt,nieuw in de doos.
Mag weg met een flinke korting.

:cool:
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Henkus,
Wat voor machine is dat? vind dat type niet onmiddellijk terug. En is het eventueel kompleet met hefarm?
En niet onbelangrijk: waar bevinden die stukken zich?
Weet misschien iemand of die rij-inrichting universeel is voor de verschillende machines?

Mathieu
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo Mathieu,

Ik weet niet of de rij-inrichting die jij hebt gaat passen op de Hammer. Wat ik wel weet is dat de rij-inrichtingen niet universeel zijn. Hefboom van tendotool past niet op de hammer. Had met de hoogte van het punt waar die moet inhaken te maken.

Groet Jos
 
A

Anonymous

Guest
mathieu zei:
Henkus,
Wat voor machine is dat? vind dat type niet onmiddellijk terug. En is het eventueel kompleet met hefarm?
En niet onbelangrijk: waar bevinden die stukken zich?
Weet misschien iemand of die rij-inrichting universeel is voor de verschillende machines?

Mathieu

Mathieu,de rij inrichting bevindt zich in Tilburg.
Hij is voor deze machine:
http://www.felder-houtbewerking.nl/prod ... hines.html

En dit is het onderdeel::

http://www.felder-gereedschap.nl/zubeho ... htung.html

Compleet met hefboom etc.

Heb je interesse,laat maar horen.

Groet.

:cool:
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Mathieu,

De aangeboden rij-inrichting gaat niet passen voor de hammer lintzaag. Hammer werkt met een éénvoudiger systeem. In de voet van de lintzaag zit aan de linke en de rechter kant een gat van ongeveer 10mm. Daar wordt een as doorgestoken en vervolgens aan beide uiteinden de wielen over de as geschoven en vast gezet.
Daar zitten niet de bevestigings plekken om de wielen die Henkus aanbiedt te monteren. Zelfde fabrikant maar verschillende prijsklasses. Hammer duidelijk de goedkopere van de twee. Zo ook met de rij-inrichting.

Henkus het was niet mijn bedoeling om jou in de wielen te rijden, alvast sorry daarvoor.

Groet Jos
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Inderdaad Jos, voor Hammer is er een ander systeem. Ongeveer zelfde systeem als Robland. Maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen. De lintzaag is besteld met complete rij-inrichting. Binnenkort weet ik dus of de Hammer past op de Robland en omgekeerd. Maar ik ben nog altijd versteld van de prijs van die machine. Andere machines van dezelfde afmetingen kosten minsten 500 euro meer (uitgezonderd Tendotools), en hebben allen minder motorvermogen.
Iedereen bedankt voor de informatie.
PS Henkus: is wel een mooie machine wat je hebt...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.