PDA

Bekijk Volledige Versie : Open gesegmenteerd draaiwerk

Ad de Crom
24-03-11, 15:20
Mijn correspondentie vriend Tony heeft een video gemaakt van hoe hij open gesegmenteerd draaiwerk maakt. Voor de houtdraaiers onder ons die de gedachte hebben om dat te gaan doen, is dit wel een interessante video.
http://www.arcadilegno.it/viewtopic.php?f=45&t=8398
Groetjes, Ad

l3nna3rt
24-03-11, 16:43
Waauw! Bedankt voor het posten van deze video, heb er met veel bewondering naar gekeken. Hoe zet hij het draaiwerk nou vast als hij de onderkant bewerkt? Een soort tape?

Ad de Crom
24-03-11, 16:57
Waauw! Bedankt voor het posten van deze video, heb er met veel bewondering naar gekeken. Hoe zet hij het draaiwerk nou vast als hij de onderkant bewerkt? Een soort tape?
Heb je erg goed gezien, doe dat zelf ook, gebruik dan ducktape.
Groetjes, Ad

l3nna3rt
24-03-11, 18:12
Ad, ik heb je een pb gestuurd, maar heb zo mijn twijfels of deze wel verzonden is? Heb je hem ontvangen?

henkverhaar
24-03-11, 19:12
Een 'sticky chuck' zoals beschreven door Jack Cox, werkt ook heel goed...

rickkoorman
24-03-11, 19:39
Open gesegmenteerd draaiwerk is erg leuk om te maken en eigenlijk niet veel gecompliceerde dan gewoon gesegmenteerd werk. Voor mij ging het meeste tijd zitten in het eigenlijke ontwerp en het lijmen. Het draaien gaat op zich erg makkelijk.

Ron Hampton heeft er een mooi boek over geschreven. Voor de mensen die dit leuk vinden kunnen dit boek wel even lenen.

Ad de Crom
24-03-11, 19:40
Ad, ik heb je een pb gestuurd, maar heb zo mijn twijfels of deze wel verzonden is? Heb je hem ontvangen?
Heb hem ontvangen, en beantwoord Lennaert.
Groetjes, Ad

e.heijnst
13-04-11, 18:54
Een 'sticky chuck' zoals beschreven door Jack Cox, werkt ook heel goed...

Groetjes, Ad

Groetjes, Ad

Groetjes, Ad