2 prototypes : houten doosjes

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hallo fijne mensen,

Afgelopen weken loop ik met een paar ideeen rond voor doosjes. Hier onder dan de 2 prototype's. De ene bestaat uit 18 mm berkentriplex. Na het verlijmen heb ik deze bewerkt met de saburr-tooth schijf voor de haakse slijper. Snel opgeschuurd.
De ander heeft mijn voorkeur en daar ga ik een nieuw model voor maken. Dat is een doosjes uit pau amarello en walnoot. Eerst een doosjes van pau amarello gemaakt en toen deze geplakt met walnoot. Daarna weer aangevallen met de haakse slijper. Door een meetfoutje is het doosjes niet zo als ik graag zou willen dus deze gaat (zoals vele mislukte werkstukken) is de kachel.

Ook loop ik nog met een idee voor een " . box " rond. Dat wordt een esdoorn kistje(bedankt chris) met allemaal stippen aan de buitenzijde.

Tevens wil ik nog eens een kistje maken in de stijl van een teak-dek. Die rubber naden kunnen best een leuk effect geven.

Verder nog wel wat vage ideeen maar dit zijn de leuke kleine projecten voor tussendoor en dat bevalt me nog erg goed!! :D :D
Grote complexe projecten wil ik voorlopig even uit stellen ivm te weinig beschikbare tijd in de werkplaats.



Alle op/aanmerkingen zijn enorm welkom.

Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Tjonge Rick wat weer creatief. Een prachtig effect met dat lijnenspel. Ben ook benieuwd naar je stippentechniek. Dit wordt in de schilderkunst ook toegepast en heet dan pointilisme. Dat levert vast nog meer op dan "douze points" (twaalf punten) bij het songfestival.
vr.gr. Jan Pranger
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
ziet er grappig uit!

dat met dat teak dek is idd ook iets wat ik wel eens wil testen. Ik heb van vroeger nog stukjes afval liggen van een jachtbouwer (gebruikte die stukken als placemats)
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Erg creatief Rick, ik vind dat berken triplex doosje wel mooi.
De laagjes in het triplex tekenen mooi af in een spelend lijnenspel.
Zag een tijdje geleden van John Lucas een schaal die hij had opgebouwd uit triplex, met hetzelfde effect als jouw doosje, vond ik ook al zo mooi. Dat idee blijft wel in je hoofd hangen, om het zelf ook maar eens te doen. Dat is nou het leuke van forums bijhouden.
Ga je die andere echt in de kachel gooien, ik vind het best wat hebben, misschien moet je er wat vloeiendere vormen aan geven, kun je op zijn minst proberen.
Groeten, Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@zweihaak : :x aub geen kunstenaar. Wat ik doe ik een beetje aanklooien. :D

@ Ad, het doosje kan niet zo worden als het bedoeld is en dan blijft er altijd zo'n half klaar product over. Ik vind het beter om even opnieuw te beginnen.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Zeg rick ,
als jij ten strijde trekt met die haakse slijper dan blaast de vrouw des huizes zeker de aftocht of hoog van de toren , kan mij niet voorstelllen dat zij in haar sas is als jij daar zo te keer gaat op je zoldertje met die stofwolkjes.

Vertel is hoe doe je dat :mrgreen:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Rendew : ik ben gezegend met een erg lieve vrouw. Het maakt haar echt niet uit. Het slijpen doe ik echter wel buiten,hahaha. Even spulletjes naar beneden brengen en dan kan het feest beginnen.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
HEY Rick

Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste doosje. Ik heb veel te lang met plaat gewerkt en blijf dat toch een mooi martiaal vinden. Berken triplex is ook nog eens heel sterk in z'n lijnen. ;) Weer een super kistje uit Zwolle.

HG Hugo
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Rick wat creatief weer. Dat eerste doosje is wel erg leuk zeg, een mix van beeldhouwen en meubelmaken. Ik ben zelf niet zo'n fan van laagjes, maar dit spreekt me nou wel weer aan.

Nog een voordeel, die schijven maken zo'n bende dat je de plantjes in je tuin niet meer hoeft te bemesten. :p

Post ook nog even een foto van dat triplex kistje met de afwerking erop. :)
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
hey dat zijn 2 fijne doosjes , vooral dat van multiplex heeft wel iets bijzonders.
laatst had ik ook een kapstok gezien die in multiplex was gemaakt met wat hetzelfde effect.
http://www.bravespacedesign.com/product_coat_range.php
ik was van plan deze eens proberen na te maken maar het ziet er makkelijker uit dan het is ,
volgens mij zou ik dit best met een beitel uitkappen .


groetjes
ruben
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Het multiplex doosje is gisteren de deur uitgegaan. Iemand vond het doosje wel aardig en kon dat nu gelijk wel meenemen. Sorry Wouter, geen foto's meer helaas.

Ik hoop dit weekend verder te kunnen met mijn andere 2 prototypes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.