Bezoek aan Wytske's hout

A

Athanor

Guest
Afgelopen zaterdag had ik een leuke ontmoeting met Wytske van de Friese Fijnhouthandel.
Zij heeft zich in een aantal jaren tijd ingewerkt in de houthandel en telt inmiddels volop mee met de de erkende houthandelaren. Het boeiende vind ik dat zij zeer betrokken is bij duurzame ontwikkeling en voornamelijk hout uit de Nederlandse bossen verwerkt. Bij Wytske zullen we dus geen ongecertificeerde Bubinga stam op de werf vinden ;)

Ze heeft mij op deskundige wijze geholpen aan een goede restpartij Lariks vloerplanken voor mijn werkplaats. Al pratend en rondkijken blijkt ze wat bijzondere houtsoorten te leveren, waaronder Yellow Cedar, wat prachtig zilvergrijs wordt. Misschien een optie voor mijn tuinmeubelen? Ik heb een proefplank mee om eens aan te "snuffelen".

Zeer onder de indruk was ik van de bijzonder forse Esdoorn die ze in grote platen heeft gezaagd, geschikt voor natuurlijk gevormde tafelbladen. Uniek hout uit een enorme stam! Zie foto's. En zie ook: http://www.haalhout.nl/

Fons





Attached files
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Geweldig verslag Athanor,

Kijk en zo krijgen we toch een fantastische indruk van alle mensen achter de houtbewerkerswereld.

Thanks man!
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Athanor, zo'n excursie zou ik ook wel willen meemaken, want dit was voor jou een echte excursie. Zag die planken gezaagd uit een esdoorn, prachtig hout.
De ouders van mijn dochters vriend hebben er een in de tuin staan, en is te groot geworden om in de tuin te laten staan, zo die is straks voor mij hebben ze me beloofd.
Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.