Over een slijphulpje gesporken....

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
zo dat ziet er nog eens gaaf uit wel een beetje groot of niet ? gr leroy
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Mijn mcafee internet security waarschuwd voor deze website: PWS-ICQGrabber trojan,Artemis

Downloadtests voor multimania.de:
Downloads die we op deze site hebben gevonden:

Download Analyse
icqpw.zip
PWS-ICQGrabber trojan,Artemis

Pas op dus.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Jezus, dat is geen slijphulp, maar een halve Formule1 wagen, inclusief slicks :D
Zinvol of niet, het is wel knap gebouwd met aandacht voor detail.

Mvg,

André[/quote]


Waarom de Naam van enige volmaakte timmerman ooit misbruiken op dit forum?

Mvg, bjorn
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Zweihaak zei:
Mijn mcafee internet security waarschuwd voor deze website: PWS-ICQGrabber trojan,Artemis

Downloadtests voor multimania.de:
Downloads die we op deze site hebben gevonden:

Download Analyse
icqpw.zip
PWS-ICQGrabber trojan,Artemis

Pas op dus.

Waar bevind die zip file zich ?
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
woodie zei:
Zweihaak zei:
Mijn mcafee internet security waarschuwd voor deze website: PWS-ICQGrabber trojan,Artemis

Downloadtests voor multimania.de:
Downloads die we op deze site hebben gevonden:

Download Analyse
icqpw.zip
PWS-ICQGrabber trojan,Artemis

Pas op dus.

Waar bevind die zip file zich ?

Dat staat er niet bij, of ik zie het niet, maar het zit idd vast aan een download.



Het is een trojanhorse die wachtwoorden steelt.
Beter niets van die site downloaden dus, als het niet bekent is waar die aan vast zit.

Attached files
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Maar wat een bouwsel zeg, handvaten van een schaaf er op :D
De houder voor de wetsteen mooi zeg.
Leuk wel of het door een instrumenten maker gemaakt is.

Ziet er mooi uit, wat kost dat ding?
Zal wel een flinke prijs hebben.

Zitten er rubberen wielen onder?
En zouden die niet scheef kunnen inbuigen door te veel druk op een kant, waardoor het scheef gaat?
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Info van McAfee.
Het is dus best een heftige trojan die moeilijk te verwijderen is.
Er zijn dus twee bestanden die als maleware worden gezien.
http://www.siteadvisor.de/sites/multima ... /26871052/

Beter niet op klikken, hier zit die rommel in, misschien is het niet verstandig dit te plaatsen, ik probeer hem hier zo neer te zetten dat het geen klikbare link is.
Je kunt dus ook beter niet de pagina copy en pasten in je browser.
URL van de download: mitglied.multimania.de/meinepicz/stuff/icqpw.zip
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Nah... van een gewoon plaatje zal je dit niet krijgen (de .jpg-linkjes). Daarnaast geeft McAfee een melding op de hele site mitglied.multimania.de, maar dat is een hele verzameling plaatjessites. Zo te zien ook voor overwegend roze plaatjes. De rommel die SiteAdvisor tegenkwam zat op de site van een ander lid (interessante term in dit verband).

Deze plaatjes kijken kan geen kwaad.

Arthur
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Van een .jpg online bekijken valt het denk ik ook wel mee, maar een trojan kan wel een aan een .jpg ingebouwd worden en actief worden als je die download.
Je kunt nl met AcobatPro een verborgen tekst bestand aan een foto koppelen, en er nadien een .jpg van maken. Ook kan dit gekoppeld worden aan een video.

Overigens zit het vast aan een .zip, als je goed leest.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Zweihaak zei:
Je kunt nl met AcobatPro een verborgen tekst bestand aan een foto koppelen, en er nadien een .jpg van maken. Ook kan dit gekoppeld worden aan een video.
{knip}
Overigens zit het vast aan een .zip, als je goed leest.
Kan je eens een link sturen naar die techniek? Volgens mij is een .jpg een plaatjesbestandsformaat waarin je tekstannotatie kan opnemen, maar dat je er complete bestanden aan kan koppelen is mij niet bekend. Ben wel benieuwd hoe dat dan technisch in elkaar zit.

Wat SiteAdvisor zegt is dat ze ergens op die site een .zip hebben gevonden met malware erin. Dat gaat niet om die foto's van de raceslijper. Het is alsof ze heel Ziggo afsluiten omdat er één abonnee een fout bestandje heeft staan.

Arthur
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
ArtHarg zei:
Zweihaak zei:
Je kunt nl met AcobatPro een verborgen tekst bestand aan een foto koppelen, en er nadien een .jpg van maken. Ook kan dit gekoppeld worden aan een video.
{knip}
Overigens zit het vast aan een .zip, als je goed leest.
Kan je eens een link sturen naar die techniek? Volgens mij is een .jpg een plaatjesbestandsformaat waarin je tekstannotatie kan opnemen, maar dat je er complete bestanden aan kan koppelen is mij niet bekend. Ben wel benieuwd hoe dat dan technisch in elkaar zit.

Wat SiteAdvisor zegt is dat ze ergens op die site een .zip hebben gevonden met malware erin. Dat gaat niet om die foto's van de raceslijper. Het is alsof ze heel Ziggo afsluiten omdat er één abonnee een fout bestandje heeft staan.

Arthur

het is beperkt tot een beperkt aantal karraters, heb het lang geleden eens gebruikt voor copyright bescherming.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.