maken excentrisch theelicht

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Forummers.
Als vervolg op de publicatie excentrisch theelicht even een nieuw onderwerp voor het maken hiervan. Ik probeer de foto's in volgorde te plaatsen. Stappen:
1. blokje hout nemen inspannen - rond maken en voorzijde afwerken.
2. inspanning iets verschuiven en weer inspannen als onder 1.
3. nu excentrisch gat draaien voor theelicht of opening voor schaaltje met/zonder deksel
4. geheel omdraaien en inspannen in de excentrisch gedraaide ruime van 3.
5. onderzijde draaien waarbij een kleine rand blijft staan en in het midden voldoende hout i.v.m. het kamertje dat bij 3. is gedraaid.
6. daarna de rafelige randen van de onderzijdebijwerken - schuren - en afwerken.
Veel succes.
vr.gr. Jan Pranger.

Attached files
 

ariette

Actieve deelnemer
27 okt 2010
84
4
jan pranger zei:
de juiste volgorde is steeds 3 2 1 en 3 2 1 zoals wel duidelijk zal zijn.
vr.gr. Jan Pranger.

Jan, het is me nu helemaa duidelijk - dankjewel voor deze uitleg
Weet je dat ik van een aardige vent in Lemmer een mooi stuk hout heb gekregen - dáár ga ik nou dit theelichtje van maken, denk ik!

vr. gr
Ariette (Betty
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Ariette.
Ben benieuwd hoe je dit gaat lukken. Het verzetten in milimeters van de inspanbevestiging om het excentrisch gat te maken is ongeveer gelijk aan de dikte van de rand die je als "voet" kiest.
Veel succes en natuurlijk een foto.
vr.gr. Jan Pranger.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
wat een leuk ontwerp, enne het is een beetje gezichtsbedrog, want je denkt dat het in het midden zit, en toch lijkt het anders.... of niet :?
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Mootje.
Zoals je op de eerste foto ziet zit de uitholling voor het theelicht excentrisch. Dit is ook de stand waardoor voetpunt en voetcirkel excentrisch zijn.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.