Diamant steen van Trend, super service

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Kocht 1,5 jaar geleden op de European Woodworkers Show van Classic Handtools een aantal Trend diamant stenen. Die stonden al een tijdje op het verlanglijstje en hier waren ze met interessante korting. Ik kocht een combi coarse/fine met een houder en een grote 3 inch brede fine. O.a. omdat Trend claimt de juiste diamantstructuur te gebruiken en omdat de stenen gegarandeerd supervlak zijn. Kwam er steeds niet echt aan toe om de stenen te gebruiken, wel voor wat kleinere dingen, maar niet structureel kijken of het nou echt mij oplossing is voor handmatig slijpen.
Voor de kerst dacht ik mijn blokschaafje eens op vlakheid te controleren, en deed dit op de grote diamandsteen. Tot mijn verbazing sleep hij alleen aan de uiterste voor en achterzijde wat weg. Kon me niet voorstellen dat de schaaf zo krom; dus de liniaal over de diamantsteen en die bleek zo krom, dat ik daar zo onderdoor kon kijken, minstens een milimeter in het midden. Foto van gemaakt aan Trend UK gemaild. Binnen een dag een mailtje dat ze begrepen dat de steen onbruikbaar was en dat ze een nieuwe wilden sturen. Maar tot vorige week nog niks gehoord of gezien, dus nog een mailtje er aan gewaagd. Binnen een halve dag respons en excuses en op vrijdag een mailtje dat de steen verstuurd was. Gisteren (dinsdag) tot mijn grote verbazing al hier met de pakketdienst!! Keurig verpakt, briefje er bij en een flacon lapfluid als extraatje. Ik vind het super service, ben er erg blij mee!!
Op de foto's de kromme steen en het setje nieuwe.
Nog een leuk filmpje over de techniek van Trend diamondstones [MEDIA=youtube]HRkZaky6IgU[/MEDIA]
En een leuk filmpje van James Barry, die voor Trend de diamondstone business doet. Deels vanuit zijn huis, hij vult, vertelde hij , thuis in de woonkamer de zelf de flesjes met lapfluid! [MEDIA=youtube]UjPnKZvlNmQ[/MEDIA]

jaap




Attached files
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
De service is inderdaad erg goed, maar het is absoluut geen reclame dat een exemplaar met zo'n gigantische afwijking door de kwaliteits controle komt, zeker als je de niet geringe prijs bekijkt.

Ben wel benieuwd of de stenen echt zo snel en goed werken.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Houthasses zei:
coko zei:
Ben wel benieuwd of de stenen echt zo snel en goed werken.

Wil ik ook graag weten! Ben benieuwd.


Nou wordt het interessant.

Ik kan wel zeggen dat ze goed slijpen, maar zonder referentie, zonder een vergelijking met een bekende slijpmethode zegt dat natuurlijk niks :eek: . Dus bij deze de uitdaging om eens na te denken hoe je bruikbare informatie uit zo'n vraag kunt krijgen.

Deze vraag prikkelde zo, dat ik een idee kreeg om een nieuwe rubriek te openen (bij voldoende belangstelling) om reviews van je eigen gereedschap te posten, maar dan wel zo, dat een ander er wat aan heeft. Gaat verder in de rubriek Werken met Hout :D .

jaap

ps en hier natuurlijk over slijpstenen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.