Een paar werkstukjes

Wander

Actieve deelnemer
4 mrt 2011
72
0
Ik was gevraag om een paar werkstukken in het forum te zetten maar ze zijn te groot weet iemand hoe ik ze kleiner kan maken??? :roll:
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Bijltje?

D&R

.... Oh, de fotoos...

fotobewerkingsprogramma. IrfanView (?) Ik werk op een Mac, dus doe ik dat b.v. met GraphicConverter, of als het een foto is die ik zelf gemaakt heb, maak ik gauw ook een versie voor het web - met LightZone (aanradertje...)

Let op dat het niet (in eerste instantie) om de bestandsgrootte gaat, maar om het aantal pixels. Alleen comprimeren is dus niet genoeg, en soms niet eens nodig, als je de pixelcount maar naar beneden brengt.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ik neem aan dat je "gewoon" windows hebt.

- Rechtermuisknop klikken op de foto.
- kies uit het lijsteje "openen met:" Microsoft Office Picture Manager
- Afbeelding opent zich dan in Picture manager
- klik op "Afbeelding" (boven in de taakbalk)
- Vergroten / verkleinen. (resize heet het bij mij)
- ik kies dan altijd het derde rondje, zodat de verhoudin gelijk blijven.
 

Wander

Actieve deelnemer
4 mrt 2011
72
0
Het is gelukt, bedank Thom :cool: :lol:
en hier een paar werkstukjes.

Attached files
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Die schommelstoel ziet er mooi uit, (mooi ontwerp)



neem mij deze vraag niet kwalijk, maar hoe stevig is de stoel tegen zijdelijke krachten (dus niet de schommel acite van voor naar achter - maar de de actie van links naar rechts) want ik zie geen dwars verbindingen in de uitvoering om het schragen tegen te gaan
 

Wander

Actieve deelnemer
4 mrt 2011
72
0
mcluma

Ik heb waar ik het touw ook heb op gehangen een metalen frame gemaakt
2 driehoekjes aan allebei de frames(dus de zijkanten) en toen een metale staaf er tussen gelast
daar werd die al steviger van maar het is nog steeds niet naar mijn zin want hij kan nog veel te veel heen er weer maar het schilt wel.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Wat een leuke stoel? Zelf gemaakt? Ik heb ook ooit een schommelstoel gemaakt, naar aanleiding van een opdracht van handvaardigheid op school.

Hij is gemaakt van hout dat een beetje rondslingerde in de werkplaats en wat ik mocht gebruiken. Hij heeft een egale kleurbeits gekregen, die overigens al weer een keer vernieuwd mag worden :lol: Let ook niet op de schroeven, dat was de enigste verbinding die ik toen kende :roll:

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.