een gestreept tafelblad

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Onze keuken, die nog niet helemaal klaar is, had in mijn beleving een beetje meer kleur nodig, natuurlijke kleuren. Haijo in Akkrum heeft allerlei exotische houtsoorten. Hij verlijmd vaak restanten tot panelen. Dat moesten wij (vond ik althans) ook in de keuken hebben. Haijo heeft een tijdje wat langere stukken apart gelegd en verzaagd tot dunnere strippen en zijn vrouw Gerry heeft daar het blad van bijelkaar gezocht.
Ze beschikken over een hydraulische opsluitbank, waar het blad in 3 gedeeltes op gemaakt is. Daarna vlakken op de schaafbank en door de vandiktebank en dan de 3 delen vlak verlijmen tot een mooi blad. Vanmiddag hebben we de grote tafelbandschuurmachine er over gehaald en nu ligt het bij ons in de gang. Ik moet het nog rondom op maat zagen (200 x 96 cm) schuren, kanten breken en in de Osmo. Schrapen is overigens ook een optie, een mooi oefenstuk.
Er zit o.a. de volgende houtsoorten in: eiken, indonesisch padoek, purpurhart, zwarte kabbes, lauro faja (plataan), lauro amarello (het knalgele), amerikaans noten, essen en vast nog wel een paar.

jaap





Attached files
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Impressive, jullie zijn de komende jaren niet uitgekeken. Echt een uniek exeplaat.

Is het goed gegaan met de bandschuurmachine? Geen happen?
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Onwijs mooie kleurtjes! vergeet niet af en toe robijntje eroverheen te halen. Blijven de kleuren mooi van en vindt robijntjes zelf vast leuk. ;)
 

krommedam

Nieuw lid
22 mrt 2008
6
0
jaap


Heb je hem al van de lijst geschrapt, mooi is hij geworden.
Er zitten toch wel ronde kantjes aan, anders doet het zo'n pijn .

Herman.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.