profiel schaaf

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo forumleden
donderdag heb ik van rick koorman een profiel schaaf gekregen daarvoor krijgt hij een schaaf nr 5 ik ben erg blij met de profiel schaaf er staat p d in met een kroontje erboven iemand een idee wat dit betekend ik heb hem even geslepen en gewed met een stukje blauwsteen hier het resultaat fuck de bovenfrees :D gr leroy

Attached files
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
dankje rick ik ben erg blij mee ik denk dat ik deze nog vaak ga gebruiken ik wist niet dat ze zo makelijk in het gebruik waren nog een paar van dat soort schaven en je hebt een prachtige kroonlijst . gr leroy
 

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Heb je misschien ook foto's van de schaaf zelf? Ik ben wel benieuwd hoe die nu precies werkt, vooral de vorm van de beitel en hoe makkelijk die te slijpen is?

Ziet er in elk geval prima uit!
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ik ben zelf ook langzaam bezig om schaven aan te schaffen die apparaten zoals de bovenfrees buitenspel kunnen zetten. Geen herrie en geen troep, maar wel meer werk. De schaaf die jij nu gebruikt hebt lijkt mee ook geweldig, alleen is het inderdaad de vraag hoe je zo'n aparte beitel moet slijpen. Ik neem aan een veil of iets wat mij erg lastig lijkt.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey
ik heb gewoon een vijl genomen en kleine ronde en en rechte zo de beitel afgewerk en toen de achterkan over een stukje blauwsteen gehaalt en dan de beitel heel fijn in stellen en dan net zo lang schaven tot er geen schaafsel meer af komt die profiel schaven kosten in verhouding met een gewone schaaf bijna niets voor een paar euro heb je al een profielschaaf prachtig om mee te werken gr leroy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.