Gereedschap voor toekomstige timmermannen in Moldavie

StellingSport

Nieuw lid
6 nov 2008
2
0
Beste Houtbewerkers,

Ik ben hier een beetje een vreemde eend in de bijt, maar ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Toon Stelling en ik ben de eigenaar van Stelling Sport, een fitnesscentrum in Arnhem (http://www.stellingsport.nl). Naast mensen de mogelijkheid geven te sporten willen wij graag wat meer maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. In het kader hiervan sponsoren wij maandelijks 10 peuters in een opvang tehuis in Moldavie via de stichting 'Zending over Grenzen' (http://www.zendingovergrenzen.nl/)

Via dezelfde stichting werd ik geattendeerd op een ander kindertehuis met jongens tussen de 7 en 17 jaar welke opgeleid worden tot timmerman. Het gereedschap wat deze jongens ter beschikking hebben is zeer droevig! Ik zal kijken of ik later wat foto's kan laten zien, jullie zullen schrikken!

Hoe dan ook, ik wil graag gereedschap voor deze kinderen in gaan zamelen. We zijn een actie aan het bedenken om geld in te zamelen, een spinningmarathon bijvoorbeeld, maar alle kleine beetjes helpen. Jullie voelen hem inmiddels aankomen: hebben jullie gereedschap over wat jullie ter beschikking zouden willen stellen aan deze kinderen?

Alle kleine beetje helpen!

Mochten jullie vragen hebben. schroom niet ze hieronder, via een PM of mailtje naar info@stellingsport.nl te stellen.

Voor alle duidelijkheid, wij verdienen hier absoluut geen geld aan! Wanneer jullie iets hebben, laat dat horen en dan sturen wij wel voldoende frankering.

Ik hoop dat jullie ons, en de kinderen, kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Toon Stelling
 

StellingSport

Nieuw lid
6 nov 2008
2
0
Hoi Timmertje,

Bedankt voor je reactie! Ik werd inderdaad geattendeerd op deze stichting maar ik vind het onzin om gereedschap bij de ene stichting weg te halen om het vervolgens aan de andere te geven, ik doe het liever zelf, zij het met o.a. jullie hulp ;)

Gr. Toon Stelling
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Kijk dit is nou een intiatief wat mij echt goed doet. Een welhaast persoonlijke band met een groep mensen in een ver land waar men niet de mogelijkheden heeft waar wij hier zo ruim in zitten dat we er soms niet mee weten om te gaan. Wat is er mooier als andere mensen, vooral jongeren, de kans te geven een mooi en eerlijk vak te kiezen en te leren waarmee ze weer een zinvolle bijdrage kunnen leveren aan hun eigen omgeving. Als ik een goed lopend bedrijf had (ja als, als, maar wat als het echt zo zou zijn dopeling?) zou ik er naar streven om in een arm land een dergelijk soort initiatief van de grond te helpen krijgen. Spullen, kennis, en menselijk contact, persoonlijk contact alles wat van deze wereld een menselijke wereld maakt. Mijn gereedschap ligt momenteel, door omstandigheden op een hoop door elkaar maar binnenkort ga ik alles opnieuw ordenen en organiseren en dan draag ik zelfs een paar dingen over waar ik aan gehecht ben maar zelden gebruik. Heel veel succes met je initiatief en mensen kijk eens goed rond naar wat je missen kan, wat is er mooier als straks een fotoo te zien waarop een puber bijvoorbeeld met jouw voormalige handboor gaten staat te boren voor de rugspijlen van een stoel?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.