[Veiligheid] de Sawstop

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Nee joh, is toch prima zo.

Wel een machtige machine he. Ik zou hem graag willen hebben.
 

balkensplinter

Actieve deelnemer
29 sep 2008
44
6
Goedenavond,

Die Sawstop wordt in de VS erg goed verkocht en is naast de safety feature met het wegschietende zaagblad ook een machine die kwalitatief goed uit verschillende tests komt. Omdat ik door mijn werk met regelmaat mensen zie met zaagletsels heb ik bij Sawstop gevraagd of er een leverancier in West Europa is. Vooralsnog wordt er vanwege de hoge investering die gedaan moet worden voor europese typegoedkeuring nog niet naar Europa geexporteerd was het antwoord een half jaartje terug.
Bij mijn bezoek aan een speciaalzaak voor houtbewerkingsgereedschap in Arnhem heb ik aangegeven dat voor dit merk nog geen leverancier cq importeur in Europa is....
Ben benieuwd wat de (nabije) toekomst brengt.

Groet,

Balkensplinter
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Toen de sawstop uitkwam was dit een " accesoire" voor bestaande - wat zwaardere - modellen zaagtafels. Na verloop van tijd bleek dat er maar weinig verkoop in was. Toen is besloten om een zaagmachine te gaan bouwen waar deze accesoire een vast onderdeel van werd. Ik denk dat het niet echt lang gaat duren en de arbeidsinspectie gaat dit verplicht stellen. Maar eerst de financiele kant van de zaa(g)k. Amerikaanse producten zijn al snel aan de prijzige kant en de Amerikanen zelf zijn - hoe vriendelijk ze zich ook mogen presenteren- niet echt geinteresseerd in de Europese markt. De realiteit zal wel eens kunnen laten zien dat we ook hier moeten gaan wachten op een Chinese variant. Maar dat er een sawstop komt, daar ben ik zeker van.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.