Triton pockethole jig - Mini

Simon BR39

Nieuw lid
12 aug 2019
10
0
Hi,

Afgelopen week de Triton pockethole jig - Mini besteld. Ik wilde in eerste instantie de officiële Kreg bestellen, maar die was overal pas over een paar weken leverbaar of helemaal niet.
Aangezien ik toch wilde beginnen met m'n bbq-tafel, had ik deze besteld, samen met de Kreg Pocket hole Blue schroeven.

De foto's spreken waarschijnlijk voor zich... De bit was ronduit scheef, ik kan er mee schroeven, maar fijn is anders. Boortje lijkt prima, alleen je ziet slijtage aan de onderkant. Resultaat is op zich ook redelijk, maar niet zo netjes als wat ik voor bijv. interieurbouw zou wensen.

De mal zelf is erg slijtagegevoelig. Ik heb er circa 40 gaten mee geboord, maar aan 1 kant is de metalen huls al bijna uitgesleten. Ik weet niet hoe ik dat kan voorkomen, maar bij bijna elk geboord gat vind ik 'n beetje metaalstof tussen het zaagsel. Is dat jullie ervaring ook met de officiële Kreg? Moet ik 'm smeren of...

Kortom, het resultaat is op zich wel prima voor deze toepassing, de schroeven zijn sterk en i.c.m. een slagschroevendraaier zit t muurvast. Maar of dat ondanks of dankzij de jig is... dat laten we er maar buiten.

Groet,

Simon
IMG_20190817_150423112.jpgIMG_20190817_150530591.jpgIMG_20190817_150624172.jpgIMG_20190817_150608073.jpg
 

WR1944

Oud hout
Die boorbus is een duidelijk geval van pisbakkenstaal zoals dat onder metaalbewerkers wordt genoemd. Als je op Google kijkt dan vindt je genoeg goedkope alternatieven. Wolfcraft levert ook een redelijke set. Die boor kon wel eens bot zijn of niet goed geslepen. Daardoor ontstaat er een overmatige druk op één kant van de boorbus.
 

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Sinds een maand of 3 een officiele KREG (wel een K4 set, geen mini) en ik zie absoluut geen metaal stof in het zaagsel. Heb een paar wandrekken ermee gemaakt en een 1,20 hoge houtskelet wand (denk zo'n 100 gaten bij elkaar) en zie geen slijtage. De beschadiging van de boor lijkt me van het slippen in de houder. Mogelijk niet voldoende vast, te veel druk tijdens het boren of een botte boor?

Ik heb destijds ook naar de triton zitten kijken, maar meen in reviews gezien te hebben dat er meer problemen met de stalen hulzen waren. Kan het zo snel echter niet terug vinden. Ik zou toch proberen garantie te claimen, want dit mag natuurlijk niet. Het lijkt alsof de maatvoering niet accuraat genoeg is. En zo'n kromme bit is ook echt niet OK.

Achteraf heb ik geen spijt van de KREG, het is inderdaad een flinke investering, maar wat een plezier om mee te werken.
 

stav

Actieve deelnemer
4 jan 2019
62
34
Staden
ikzelf heb een r3 van kreg en heb er al een doos van 500 vijzen door en nog niets van slijtage te merken. Kromme bit moet je echt eens mailen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Heb dit voor gehad met kromme boorbit van mn shelf pin jig van kreg en heb een nieuwe toegestuurd gekregen.
 

Simon BR39

Nieuw lid
12 aug 2019
10
0
Vandaag contact gehad met de verkoper, ik krijg een nieuwe set, dus dat is positief.
Als ik in de toekomst weer een groter project ermee doe koop ik de officiële wel, voor nu ben ik in ieder geval klaar.

En jullie zijn weer, voor zover niet dat nog niet het geval was, wat info rijker m.b.t. dit product :)
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Ik heb een set van Kreg gekocht en daar zat ook banaanvormig bit bij. Ik kan niet begrijpen dat ze het proberen te verkopen.
Ik heb het teruggestuurd en een andere gekregen.
 

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Ik heb een set van Kreg gekocht en daar zat ook banaanvormig bit bij. Ik kan niet begrijpen dat ze het proberen te verkopen.
Ik heb het teruggestuurd en een andere gekregen.

In iedere productie kan iets mis gaan, bij iedere fabrikant, dat is gewoon feit.
En dat is dus waar een goed merk of een goede verkoper zich onderscheid. Het product voldoet niet aan de specificaties/redelijke verwachtingen en hij lost het voor je op, in dit geval door omruil.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.