wat taxus dingen

Thijs

Nieuw lid
9 feb 2011
4
0
hoi allemaal. laat ik maar eens wat dingen laten zien wat ik recentelijk gemaakt heb.

een handvat voor mijn handzaag, houthokje in aanbouw. en een hoekje van mijn keuken.
en ook een fototje van 1 van de taxus planken. binnen kort even een foto maken van de rest van de hout voorraad zou jullie niet al te lang in spanning houden ;)

Attached files
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Hoi Thijs,

Ben je boomchirurg, met al dat klimmateriaal?
Je hebt een mooie vracht taxus. Als je een plankje over hebt en in de buurt van Leiderdorp woont, wil ik er besteentje overnemen ;)
 

Thijs

Nieuw lid
9 feb 2011
4
0
ja ik ben boomverzorger. en de taxus ligt in hoogeveen dus niet echt om de hoek
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ja dat is nietis nietecht om de hoek.

Maarje hebt er wel al leuke dingen mee gedaan.
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Ah Taxus, een van mijn favoriete houtsoorten. Heb je ze zelf in planken gezaagd?
Mooie ruige vormen hebben de planken. Je kan haast volstaan met een plank glad schuren, oliën en aan de muur hangen! Heb je ook nog brokken/schijven over van die boom?
 

Thijs

Nieuw lid
9 feb 2011
4
0
met een lintzaag woodmizer van een maatje. heb nog zo'n complete stam liggen (+/- 50 dik 250cm lang)
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Mooie stukken taxus. Voor dikke en brede delen heb ik wel belangstelling. Ik kom regelmatig in Hoogeveen dus afhalen is geen probleem. Ook wanneer je iets kwijt wilt van de nog te zagen boom hoor ik dat graag.
Stuut je me in dat geval even een pb.tje?
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.