Mijn 1ste Computer Bureau.

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Hallo
Ik wou jullie graag mijn 1ste eigen gemaakte bureau laten zien.
Vergeet niet dat het mijn aller eerste egte ''grote'' project is wat ik tot nu toe heb gemaakt.
Mijn ouders wilden graag een nieuw bureau hebben en die zou een kennis van ons maken.
Toen ging er bij mij een lichtje branden en ik dacht waarom maak ik het bureau niet.
Zo gezegt zo gedaan mijn ouders hun wensen opgeschreven en toen eerst een schetsje gemaakt.
Daarna alles uitgetekent in autocatTL2004 de maten de verbindingen etc.
Naardat ik alles klaar had ben ik naar de houtzaak gegaan waar ik me kapot ben geschrokken van hoeveel het allemaal moest kosten. Toch maar de knoop doorgehakt om het wel te doen.
Van deze keuze heb ik geen spijt gekregen want ik heb super kunnen genieten van het bureau maken en van het eindresultaat tot nu toe.

Het blad is van 18 mm dik plaatmatriaal die ik heb verzonken in 40x40 mm vurenhouten balkjes.
Dit heb ik bij alle tussenwanden gedaan zodat het erg massief lijkt terwijl alles hol is.
Als jullie wat tekeningetjes willen zien van hoe ik alles heb gemaakt etc dan kan ik er wel wat op zetten voor jullie.

Hier is het bureau blad in de serrejointeds en lijmklemmen.
1208385899_5_pUZR.jpeg


1208386023_5_N-Xh.jpeg

Dit was mijn 1ste keer dat ik iets in verstek heb gezaagt en ik moet zeggen dat ik er ook wel trots op ben.

Vervolgens ben ik een flinke poos bezig geweest met alle tussenwandjes maken van het bureau , het duurde erg lang omdat ik niet genoeg lijmklemmen had om meerdere tussenwanden per keer te maken. Toen ik ze er eindelijk op had was ik nog een beste poos bezig om ze er op te verlijmen.
Als jullie graag willen weten met wat voor verbinding ik de tussenwanden op het blad heb gemaakt kan ik daar nog wel een tekeningetje van maken.

Plaatje bij het praatje.
1223922221_5_C-ix.jpeg

1223921825_5_V4QU.jpeg

Het was wel erg mooi werk om te doen want je maakt van losse dingen in 1 keer egt een bureau.

Toen moest ik beginnen met de inrichting van het bureau.
Ik wou er voor zorgen dat je geen schroef etc. in het zicht zou hebben dit is mij redelijk goed gelukt.

fotootje dat ik met mijn bureau bezig ben.
1234879887_5_TcXP.jpeg

En nadat ik de 1ste plaat voor de subwoofer erin had gezet.
Dit heb ik gedaan met 90 graden hoekjes ( van die metalen) aan de onderkant van de plaat en tussenwanden te monteren.
1234879905_5_zr8_.jpeg

1234879965_5_-gA4.jpeg

op deze foto kan je ook aan de linker kant zien ihoe ik de tussenwanden in de vurenhouten balkes heb verlijmt door middel van sponningen.

Daarna ben ik bezig gegaan met de rechterkant.
Daar komt de computerkast , printer op een uitrolbare plank en opbergvakjes.
1234879943_5_eolH.jpeg

1234876534_5_zdjJ.jpeg

1234876557_5_csC6.jpeg

1234876475_5_YJ3m.jpeg


Dit is ook hoe ver ik nu ben. 1egste wat ik nu nog moet doen is het vurenhout lakken en het spul erin zetten.
Als ik zover ben zal ik weer een foto voor jullie plaatsen.

Persoonlijk ben ik heel erg trots op het eindresultaat en hoe soepel alles verlopen is.
Ik heb met dit ''projectje'' erg veel geleerd en heb er intens van genoten.
Ik hoor graag jullie mening over alles.
Groetjes Remon Hamberg

p.s ik weet niet of ik dit in hetgoede forumdeel heb gezet dus alvast sorry als hij verkeerd staat
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Remon,

Dat ziet er al goed uit ! Het verzinken van het plaatmateriaal is goed gevonden! Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
ziet er mooi uit je bureau,

ben alleen benieuwd hoe breed je de toetsenboord lade gemaakt heb.
Ivm de muis,
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Hallo primera.
Ik heb het toetsenbord en de muis gewoon boven op het blad liggen.
dit omdat wij in de kamer toch vrij hoge stoelen hebben dan is het fijner om het op het blad te hebben vond ik persoonlijk aangezien we het nu ook hebben en de bureau's even hoog zijn
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Mooi bureau. Heb je thuis zo´n mooie werkplaats of heb je het bureau gemaakt bij een bedrijf of op school. Vind je het makkelijk om met een waterpas te werken aan je werkbank.

mvg, bjorn
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Dit alles heb ik gedaan onderschooltijd en in vrijetijd ( doorgaan naar schooltijd)
Ik kan namelijk enorm goed met mijn praktijk leraar overweg en ik mag dan ook alles doen en laten en maken wat ik wil , zolang ik maar met een goed plan aankom en er wat aan heb.
Heb het hele jaar nog geen module gedaan en alleen maar vervangende opdrachten van tafelbladen verlijmen tot onderdorpels , vandaar dat ik dit bureau ook heb mogen maken gedeeltelijk onder schooltijd.

Het is inderdaad een erg mooie werkplaats met een nog veel mooier machienale.
Ik had uiteraart wel gekeken of de werkbank waterpas was.
groetjes Remon
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Remon-Hamberg zei:
Ik had uiteraart wel gekeken of de werkbank waterpas was.
groetjes Remon

Heel goed, ging ik ook wel vanuit, maar kon niet laten het te vragen.
Heb wel eens verhalen gehoord van mensen die een bedrijfsauto aftimmerden en daarbij een waterpas gebuikten.

mvg, bjorn
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
bjorn zei:
Heb wel eens verhalen gehoord van mensen die een bedrijfsauto aftimmerden en daarbij een waterpas gebuikten.

mvg, bjorn

Ik heb de zwevende vloer in mijn schip met o.a. een waterpas gebouwd. Voor de lijn bakboord-stuurboord een waterpas, en van voor naar achter met een gespannen touwtje. Het schip is ooit eens geballast door er zo'n 8 ton beton in te kiepen. Dat is waarschijnlijk gebeurd terwijl het in het water lag. Gevolg, stuurboord voor ligt het beton zo'n 7 cm hoger dan bakboord voor, gemeten over een breedte van 3,5m. Van voor naar achter is er ook nog eens een 'verval' van zo'n 20 cm, op 12m lengte van het vroegere ruim. De vloer is gebouwd op een raster van balkjes (2x3) hoh 61 cm. Deze zijn met bijna-halfhout verbindingen gelegd. Bijna-halfhout, want de langsbalken liggen 2 cm hoger. De ruimte die daardoor ontstond is gebruikt om bovenop de dwarsbalken isolatieplaten in te leggen. Onder iedere kruising is met hardhouten wiggen gezorgd dat de vloer waterpas ligt. De wiggen zijn met PU-lijm onderling, aan het beton en aan het raster gelijmd. Tenslotte is er een vloer van 19mm underlayment op geschroefd.
Het schip heb ik vooraf op het oog, van afstand, met ballast over bakboord-stuurboord waterpas gelegd. Vervolgens op een vast punt van het schip een waterpas gelegd, en dat bleek te kloppen. Daarna, iedere keer als ik ging klussen de waterpas op het vaste punt 'gekalibreerd' en die positie van het gasbelletje voor die dag als waterpas beschouwd. Nou heeft een schip van 50 ton een verwaarloosbare neiging te bewegen als ik me verplaats, bij een bestelbus is dat anders denk ik.....

Groet, Karel
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
houtenklaas zei:
bjorn zei:
Heb wel eens verhalen gehoord van mensen die een bedrijfsauto aftimmerden en daarbij een waterpas gebuikten.

mvg, bjorn

Ik heb de zwevende vloer in mijn schip met o.a. een waterpas gebouwd. Voor de lijn bakboord-stuurboord een waterpas, en van voor naar achter met een gespannen touwtje. Het schip is ooit eens geballast door er zo'n 8 ton beton in te kiepen. Dat is waarschijnlijk gebeurd terwijl het in het water lag. Gevolg, stuurboord voor ligt het beton zo'n 7 cm hoger dan bakboord voor, gemeten over een breedte van 3,5m. Van voor naar achter is er ook nog eens een 'verval' van zo'n 20 cm, op 12m lengte van het vroegere ruim. De vloer is gebouwd op een raster van balkjes (2x3) hoh 61 cm. Deze zijn met bijna-halfhout verbindingen gelegd. Bijna-halfhout, want de langsbalken liggen 2 cm hoger. De ruimte die daardoor ontstond is gebruikt om bovenop de dwarsbalken isolatieplaten in te leggen. Onder iedere kruising is met hardhouten wiggen gezorgd dat de vloer waterpas ligt. De wiggen zijn met PU-lijm onderling, aan het beton en aan het raster gelijmd. Tenslotte is er een vloer van 19mm underlayment op geschroefd.
Het schip heb ik vooraf op het oog, van afstand, met ballast over bakboord-stuurboord waterpas gelegd. Vervolgens op een vast punt van het schip een waterpas gelegd, en dat bleek te kloppen. Daarna, iedere keer als ik ging klussen de waterpas op het vaste punt 'gekalibreerd' en die positie van het gasbelletje voor die dag als waterpas beschouwd. Nou heeft een schip van 50 ton een verwaarloosbare neiging te bewegen als ik me verplaats, bij een bestelbus is dat anders denk ik.....

Groet, Karel
mij is altijd gezegd dat je met een waterpas op een schip niets kan doen, aangezien het op water ligt.. dus altijd met de winkelhaak werken zei een scheepsbouwer tegen me.
 
A

Athanor

Guest
De allerbeste waterpas die je kunt bedenken is de sloot zelf ;) als je van daaruit meet zit je altijd goed!


Fons
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
De plaat voor de subwoofer kan je de volgende keer ook met een lamellofrees vast zetten. Dan ben je nog trotser opjezelf als je over een tijd die stoelhoeken ziet en denkt van ''tjongejonge, heb ik dat gemaakt?'' Desondanks mag het resultaat er wezen en ziet het er strak uit met de vurenlaten! Ga je die in een kleur beitsen of gewoon blank aflakken?
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Hallo Renault.
Ik wou ook heel graag lammelo's gebruiken helaas heb ik niet zo frees tot mijn beschikking.
Maar ondanks dat ik die hoekjes heb gebruikt ben ik er wel keitrots op! :D
Persoonlijk wil ik het graag in de blanke lak hebben omdat ik het felle kleurverschil juist zo mooi vind. Mijn ouders willen hem graag in een iets donkere beits dus ik denk dat het ietsie donkerder word.

groetjes Remon
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Mooi bureau Remon. Mooie verstekken en strak ! Voor de oudjes van het forum : jullie kunnen gerust op beide oren slapen (?) de opvolging is hier verzekerd ;)
gr,
Danny
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
degele zei:
Mooi bureau Remon. Mooie verstekken en strak ! Voor de oudjes van het forum : jullie kunnen gerust op beide oren slapen (?) de opvolging is hier verzekerd ;)
gr,
Danny

Hahaha Danny , bedankt voor de leuke reactie !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.