freesmachine Scheppach of een Rojek

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,
Ik zit met een vraagje,ik overweeg om een freestafel te kopen gebruik :iets meer als hobby
Nu heb ik de keuze uit een freesmachine Scheppach type hc3000 2de hands +-1200€ met pennenwagen en aanvoerwagen
Of een nieuwe Rojek FSN 300 A 3.7kw met pennenwagen prijs 3656€

Alle hulp is welkom
Rudy
 

hakkelaar

Actieve deelnemer
14 sep 2009
34
0
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

hallo
vandaag stond er zo rojek tekoop met beitel koppen tekoop op marktplaats
onder de rubriek overige machine,s
helaas heb ik geen link maar probeer het even met zoeken en vul rojek in
vr,gr
hakkelaar

hier als nog de link http://link.marktplaats.nl/409414565
bod was nu 1800
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

rudy zei:
Nu heb ik de keuze uit een freesmachine Scheppach type hc3000 2de hands +-1200€ met pennenwagen en aanvoerwagen
Of een nieuwe Rojek FSN 300 A 3.7kw met pennenwagen prijs 3656€

Ik den dat je een HF-3000 bedoeld. Ik vind je vergelijking tussen een machine van 1200 en 1 van 3600 nogal scheef. Wat wil je doen met de machine, hoe vaak ga je hem gebruiken etcetera.... 1200 voor een HF-3000 met pennentafel is niet goedkoop, dan moet je een hele mooie hebben in perfecte staat.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Re: freesmachiene Scheppach type hf3000

Zo ziet hij er uit 1200€ of niet?
Moet dienen om tafels en banken te maken.
Of moet ik gaan vr ROJEK FSN 300 A
2luyykw.jpg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

Tsja... das lastig te beoordelen van 1 foto. Wat ik zie lijkt er in ieder geval op dat de machine behoorlijk is gebruikt en niet altijd in een verwarmde ruimte heeft gestaan dus wat schade aan lakwerk.

De uitrusting is heel behoorlijk, grote roltafel, aanvoerapparaat, wielen... als er ook nog een fatsoenlijke freeskop bijzit dan is een prijs van rond de 1000 euro niet zo gek. Technisch kan er niet heel veel aan kapot aan die machines, ze zitten degelijk in elkaar.

Als je zegt tafels en banken maken, moet ik dan denken aan steigerhouten banken en tafels? Voor dat en ruw werk is dit een topmachine, zelfs nog te goed. Dan zou ik zeker geen dure nieuwe rojek nemen. Dan zou je wel gek zijn om 3600 euro uit te geven, wil je top precies meubelwerk maken en de machine ook houden als liefhebber dan moet hij er ook echt top uitzien en is een nieuwe evt een optie.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

nvnlea.jpg

IMG]http://i52.tinypic.com/2q0ltte.jpg[/IMG]
Hout is geen steigerhout, maar Padouk afromosia en eik
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

Hij ziet er niet slecht uit, ook niet heel goed, gemiddeld zo te zien. Lastig de technische staat te beoordelen maar zoals gezegd daar zal niet heel veel mis mee zijn verwacht ik. Als het werk wat je wilt doen erop past en je gaat ovor het eerst zulk werk met een dergelijke machine doen dan zou ik voor zo'n machine gaan en niet voor een nieuwe van 3600.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

Scheppie,
Als het prijsverschil tussen Rojek en Scheppach €450 bedraagt welke zou je dan nemen?

Rudy
 
A

Athanor

Guest
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

Dat moet je natuurlijk niet aan Scheppie vragen :lol: :lol:

Ik zou voor de Rojek gaan :|

Fons
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

Dat moet je natuurlijk niet aan Scheppie vragen

Haha nee klopt want ik heb geen enkel verstand van Rojek.... nieuwprijs van de machines is gelijk maar ik weet niet of ze ook even goed zijn. ik neem aan dat je geen nieuwe Rojek bedoeld.
 

tuoh

Oud hout
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

rudy zei:
Als het prijsverschil tussen Rojek en Scheppach €450 bedraagt welke zou je dan nemen?

Rudy

Ik zou niet twijfelen, en sowieso voor de Rojek gaan, deze machines zijn semi-professioneel van bouw.
Veel Gietijzer, zware motor, grote tafel, en degelijke bouw. En niet te vergeten, een fabrikant met bijna 100jaar ervaring.
Je kan de Rojek machines situeren tussen Robland en Hammer qua kwaliteit, met een betere freesgeleider dan bij Robland.
Voor die 450€ meer krijg je een heel andere machine :D één die zijn geld dubbel en dik waard is.

Mvg,

André
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

Ik ga morgen kijken naar een Rojek Fsn 300F
Als hij mij aanstaat is de zoektocht voorbij,en kan hopelijk de lol beginnen.

Rudy
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

rudy zei:
Ik ga morgen kijken naar een Rojek Fsn 300F
Als hij mij aanstaat is de zoektocht voorbij,en kan hopelijk de lol beginnen.

Rudy

De zoektocht is voorbij,ik ben de trotse bezitter van een Rojek.
Is er iemand die weet waar ik een handleiding kan vinden voor die machine?

Mvg,
Rudy
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

Ik weet niet waar ik deze vraag moet indelen,
dus hier maar:welke frees of frezen heb ik nodig om dit te verwezenlijken?
2yn5dw0.jpg


Alvast bedankt,
Rudy
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

Niet in het topic van een ander, wat geheel ergens anders over gaat, in ieder geval :roll:

*strijkt met goede hand over het hart* Dat moet je met 1 rechte frees kunnen verwezenlijken.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

jpandriesse zei:
Niet in het topic van een ander, wat geheel ergens anders over gaat, in ieder geval :roll:

*strijkt met goede hand over het hart* Dat moet je met 1 rechte frees kunnen verwezenlijken.

Sorry, maar deze topic heb ik wel opgestart!

Mag ik dan vragen waar het thuishoort?

Mvg,
Rudy
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

Excuses Rudy, dat was me even ontgaan. Door de manier van vraagstelling was ik er vanuit gegaan dat je op het topic inhaakte.
Uiteraard kan je in je eigen topic zo'n vraag stellen. Je zou er een apart topic voor kunnen openen of bijvoorbeeld kunnen plaatsen in het gevraagd/gezocht topic te vinden onder "werken met hout".
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.