Eettafel: ander blad of ander tafel?

beko

Nieuw lid
23 jan 2011
10
0
We hebben een eettafel van 200*90 staan met een zwarte glasplaat die in het frame is verzonken (zie afbeelding). Tijdens de verhuizing zijn hier allemaal krassen op gekomen (zonde) en wil dit:

1) herstellen
Dit is een houtbewerkersforum, maar wellicht zijn er ideeën om de glasplaat weer krasvrij te kunnen gebruiken?
of
2) vervangen
Ipv de glasplaat vind ik een houtenblad ook erg mooi die niet verzonken maar over de frame komt te liggen/hangen. Welke houtsoort kun je hiervoor het beste gebruiken? Ik vind persoonlijk een vergrijsde houtsoort fraai. Hebben jullie tips?

Attached files
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
je moet eens kijken op een autoforum.
Hier staan verhalen genoeg op over ramen en koplampen polijsten.

Je zou ook eens bij een glas leverancier kunnen vragen of zij dit niet kunnen polijsten.(ik weet niet als het daadwerkelijk polijsten heet).

Dit is echter secuur werk en ik heb me er niet aangewaagd om mijn koplampen op te frissen.
Heb gewoon andere lampkappen opgezet
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Praten met carrglas of soort gelijk bedrijf. Diepe krassen moeten gewoon gevuld worden die kan je niet wegpolijsten.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik zou er een mooi houten blad overheen leggen :mrgreen:

Als je vergrijst mooi vind is het misschien een idee om een 2e hands teak buiten tafel te kopen en het blad daarvan te gebruiken.
 

beko

Nieuw lid
23 jan 2011
10
0
Ik zit te denken om het glasplaat niet meer te herstellen, maar de kopse kant van de tafel (het zogenaamde U deel) te gebruiken en daar een houten blad op te monteren.

- Gaat die verbinding een houtenblad van 220x90 dragen?
- Hoe maakt ik het beste deze verbinding tussen aluminium en hout?
- Waar kun je voor een scherpe prijs een houten blad vinden?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.