Past (groene) Bosch PKS55A op Bosch FSN70/140 geleiderail

Vuursteen

Nieuw lid
3 feb 2011
11
0
Na enige tijd op internet rond te hebben gekeken kom ik er toch niet helemaal uit. Ik ben sinds kort in het bezit van een Bosch cirkelzaag PKS55A. Omdat ik er graag een geleiderail bij wil hebben, niet de universele Wolfcraft maar een originele Bosch geleiderail ben ik benieuwd of de cirkelzaag direct over de geleiderail gezet kan worden zonder een adapter en of dit allemaal naar behoren werkt. Alvast bedankt voor de info. :roll:
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Hmm, hierop kan ik geen antwoord geven. Wel heb ik de tip dat bosch nederland deze vraag waarschijnlijk ook kan beantwoorden....
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
http://www.toolmax.nl/bosch-groen-pks-5 ... 12503.html

Zie begeleidende tekst :) .
Ja dus!
Op de PKS54 kan het overigens niet. Dan heb je een adapter nodig.

Edit: Al moet ik zeggen dat de laatste regel wel weer verwarrend is.
Maar als je op de foto's van de PKS 55 kijkt zie je er wel een gleuf in zitten die op de geleiderail lijkt te passen.
 

Vuursteen

Nieuw lid
3 feb 2011
11
0
In de tekst op deze site staat:

Tevens zit er GuideRail systeem op, dit is een gleuf in de voetzool van de cirkelzaag wardoor u makelijk met een geleiderail kunt zagen zodat u recht zaagt. Dit kan met alle FSN geleiderailsen van Bosch.
De geleiderail kunt u gebruiken met een adapter ( niet meegeleverd )


Betekent dit dat je nu met of zonder adapter moet werken?

Okke zei:
http://www.toolmax.nl/bosch-groen-pks-55-cirkelzaag-1200w-160mm-p-12503.html

Zie begeleidende tekst :) .
Ja dus!
Op de PKS54 kan het overigens niet. Dan heb je een adapter nodig.
 

Vuursteen

Nieuw lid
3 feb 2011
11
0
Vandaag het volgende antwoord van Bosch Nederland ontvangen:

Uw nieuwe machine PKS 55 A past NIET op de “oude” geleiderails.

Er is een nieuwe ontworpen voor deze machine, bestelnummer : 2.609.255.732

Uitsluitend te verkrijgen bij uw Bosch-dealer.


Ik heb vandaag ook gebeld met Toolsxl.nl Deze hebben mij na overleg te hebben gehad met Bosch doorgegeven dat de FSN70 en FSN140 moeten passen op de PKS 55A

Nu weet ik het echt niet meer. :shock: :shock: :shock:
 

Vuursteen

Nieuw lid
3 feb 2011
11
0
De Bosch heb ik weggedaan, ik denk dat het de laatste Bosch is die ik heb gekocht :evil:
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Hoe vindt je de power in de PKS55A

Ik zit te denken aan de gks18v. (omdat ik al wat meer 18v spullen heb van Bosch)
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Vuursteen zei:
De Bosch heb ik weggedaan, ik denk dat het de laatste Bosch is die ik heb gekocht :evil:

Wat was het probleem? Naast de onduidelijkheid rond de rail dan :) .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.