Motor voor een Inca Euro260 lintzaag

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Een tijd terug van een Inca Euro 260 met een losse motor eronder overgenomen.

Met de machine zelf is niks aan de hand maar die motor is niet lekker (was bekent bij aankoop), de beveiliging vliegt er elke keer uit ook onbelast en er komt dan wat rook uit de motor.
De motor kon ik niet open krijgen omdat die poelie er erg vast op zat en ik nog geen poelie trekkers had, die heb ik nu dus ook altijd handig :) de motor heb ik nu dus open/los kunnen krijgen.
In de motor zit een schakelaar (centrifugaal denk ik) waarvan het contact puntje af is zat in het vat vast dus is er nog wel, een draad van die schakelaar naar de condensator is beschadigd (blank koper) en denk dat die condensator zijn beste tijd ook wel heeft gehad.

Condensator is te vervangen als de waarde ervan te achterhalen is, de draad is te vervangen alleen dat schakelcontact wordt wat lastiger. Nu kan ik daar ook wel een schakeling voor maken net als ik op de Kitty heb.

Een nieuwe motor lijkt mij dus het handigst/beste.
De motor die er onder zat was 350 Watt met 2850 rpm, wat is een goede keuze qua motor voor de Euro 260?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Ik heb er 1 met een losse motor van 550w, dat is best lekker kan ik je zeggen, maar dat staat je denk ik vrij. persoonlijk zou ik tuusen de 550w en 750 gaan zitten, maar dat moet wel passen natuurlijk...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.