Walko werkbank - verschillen

Grotius

Nieuw lid
8 dec 2018
13
0
Weet iemand wat het verschil is tussen een Walko-4 MKII en een originele Walko-4?

Ik kan hier op de website van Walko weinig over vinden. Er wordt aangegeven dat er een ander blad wordt gebruikt maar zijn er ook andere kenmerken die verschillen?

En hoe herken het verschil tussen een MKII en originele variant. Dat laatste zou handig zijn zodat ik de verschilende versies kan herkenen mocht deze tweedehands worden aangeboden.

En stel er komt een Walko tweedehands beschikbaar: is de MKII dan te verkiezen boven een MKI?

Dank!

nb: correctie: er staat momenteel een walko op marktplaats. Als ik naar deze foto's kijk dan lijkt dit een MK1 ipv MK2. De scharnieren van een MK2 op de walko site zijn zwart (plastic?) en de scharnieren van deze werkbank zien er anders ui.
 
Laatst bewerkt:

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Daar kan ik je wel iets over vertellen, ik heb de oorspronkelijke versie gehad. Heel veel verschillen zijn er niet. Het origineel heeft de aluminium scharnieren, de MK2 kunststof. Oorspronkelijk hadden de Walko’s een mdf werkblad, dat veranderde op een gegeven moment in rubberwood en nu is het bamboe.
 

Grotius

Nieuw lid
8 dec 2018
13
0
Thx, zijn de hoogtes hetzelfde? Dus enig verschil zijn dus blad en scharnieren (en een handel om makkelijker te tillen). Zoja dan maakt het inderdaad niet veel uit
 

Grotius

Nieuw lid
8 dec 2018
13
0
Dank, ik zoek uiteindelijk 2 walko’s. Dus dan maakt het niet uit welk type (mkI of mkII) ik op de kop kan tikken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.