Ervaring met Axminster Craft AC216TS 216mm Table Saw

Bluedog

Nieuw lid
14 aug 2017
13
0
Hallo,

zoals velen ben ik mij aan het orienteren op een semi professionele zaagtafel. Ik zit te denken aan bv. Bosch Blauw GTS10XC of GTS10J, De Walt DW745. Bedoeling is om hem thuis in mijn kleine garage te gaan gebruiken, vooral voor plaatmateriaal. Ik denk dat ik hem samen met mijn Triton bovenfrees in een tafel ga inbouwen. Dus ik ga zelf ook een geleider en dergelijke maken.

Bij Gereedschappro raadden ze me vandaag de Axminster Craft AC216TS zaag aan. Deze zou als voordeel het massieve werkblad hebben. Op deze website staan alle apparaten bij elkaar: https://www.axminster.co.uk/machinery/saws/table-saws-saw-benches

Op internet lees ik goede recensies over al deze apparaten, en qua prijs ontlopen ze elkaar niet zo gek veel. Wie van jullie heeft ervaring met met name de Axminster, en kan deze evt. vergelijken met de andere zagen?

Vast bedankt voor de reacties!
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
301
18
Groningen
Ziet er wel solide uit, had deze nog niet eerder gezien. @Rene, diezelfde youtuber heeft ook een nieuwe video met conclusie: https://youtu.be/GuddH2fTiGg?t=1558

Hij lijkt me alleen wel een beetje klein voor als je vooral plaatmateriaal wil gaan verwerken. Er zit nog wel een roltafeloptie bij kennelijk, maar misschien kun je dan beter een slagje grotere machine nemen.
 
Laatst bewerkt:

Bluedog

Nieuw lid
14 aug 2017
13
0
Dank voor de reacties. Ze hebben hem inderdaad nog niet in de showroom staan, vandaar ook dat ik op zoek ben naar gebruikerservaringen. En inderdaad is hij waarschijnlijk niet heel groot, maar ik heb toch niet meer ruimte ;-). Grote platen laat ik wel eerst in de bouwmarkt op maat zagen, dus wat dat betreft moet het lukken. Ik wil hem in een opstelling als het plaatje hieronder gaan gebruiken (grove schets).
Zaag en freestafel.jpg
 

TheJVH

Actieve deelnemer
8 jul 2019
94
132
Op de site van Axminster bij de reviews lees ik veel verhalen over dat de parallelgeleider matig is. Ik ben benieuwd hoe dat vergelijkt met een DeWalt, want ik ben hierdoor eerder geneigd een DWE7492 te halen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.