Zaagblad niet vast te zetten (te dun?) in Bosch tafelzaag

MJV

Actieve deelnemer
4 jun 2018
34
0
Ik heb een nieuw zaagblad gekocht voor mijn Bosch GTS 10 J, een Metabo 628061000 Precision Cut Cirkelzaagblad. Maar, als ik het blad in de zaag vastzet en de moer netjes vast draai wordt het blad niet voldoende geklemd.

Het lijkt erop alsof het blad te dun is, waardoor het niet goed geklemd wordt. Is hier een (veilige) oplossing voor? Of toch maar een ander blad halen.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Je kan toch tussen de tanden met een schuifmaat meten hoe dik het blad is?
Ik zou zeker geen dunner blad gebruiken dan het blad dat erbij zat.
Mvg, :).
 

MJV

Actieve deelnemer
4 jun 2018
34
0
Heb gemeten maar heb helaas geen digitale schuifmaat. Het dunne blad meet ongeveer 1.6mm, EcoToolsblad zit op 2.3mm, andere blad (HBM), dat ook goed vastzit op 1.8mm (ongeveer).

Denk dat het blad simpelweg ietsjes te dun is.

Foto:
IMG_20190227_210000981.jpg
 

MJV

Actieve deelnemer
4 jun 2018
34
0
Ongeveer 1.6-1.8mm. Als ik de linkerflens in het blad leg komt er een richeltje bovenuit. Dat is bij de andere bladen niet het geval.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Uit ervaring weet ik dat karton prima werkt. Ik gebruik ook ringen van papier en karton om zaagbladen te stapelen om groeven te zagen. Je kan op deze manier een heel nauwkeurige groefbreedte instellen.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik krijg ook altijd kartonnen ringen bij een doos 1mm dikke flexschijven om op te vullen. Dat werkt ook prima, en die snelheid is veel hoger.
Geen karton van een doos gebruiken natuurlijk, dat is veel te dik en zijn meerdere lagen, maar knutselkarton gaat prima werken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.