Record Power BS400 guide blocks

Valyn

Nieuw lid
4 apr 2018
10
0
Een paar maand geleden heb ik een Record Power BS400 gekocht. Dit was een van de zagen die mij hier werd aangeraden.

Ik moet zeggen dat ik ontzettend tevreden ben van dit toestel!

Nu zit het zo, ik zou de guide blocks willen vervangen gezien ik het idee heb dat er 2 versleten zijn. Enige aanrader? Zou ik er ceramische op kunnen zetten?

Mvg
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik ga er niet vanuit dat deze na enkele maanden versleten zijn.
Heb de mijne nu een paar jaar en de geleidingen zijn nog als nieuw.
 

Valyn

Nieuw lid
4 apr 2018
10
0
De achterste lagers, trust bearings zijn bij mij geblokeerd. Wat serieus wat hitte ten gevolg brengt. Is de zaag zo geleverd of was het door iets anders weet ik niet, maar er moeten nieuwe op. Vandaar de vraag :)
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
2e hands gekocht? Zo niet, garantie. Record geeft 5 jaar. Mogelijk niet op slijtage lagers maar er moet toch een gemoetkoming mogelijk zijn.
 

Valyn

Nieuw lid
4 apr 2018
10
0
Nieuw van Baptist.nl.
Ik weet dat ik er waarschijnlijk zo ver angling kan krijgen, maar ik wou weten of er nog andere opties zijn. Kan er weinig vinden dus dacht ik: ik vraag het hier eventjes gezien ik hier al goed geholpen met :)

Ik wil nu eventjes eerst het aanbod bekijken, ook al zou het me kosten (maar als er iets beter is op de markt, waarom ook niet?) voor ik mijn beslissing maak.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Valyn, wat is beter, het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je met de zaag doet.
Normaal voldoet het geleidingssysteem van de record prima naar mijn mening.
De problemen met de geleiding vallen natuurlijk gewoon onder garantie, omdat deze na enkele maanden natuurlijk niet versleten/stuk mogen zijn.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Als je een machine heel zwaar belast kunnen lagers het snel begeven. Garantie is voor mij niet zo vanzelfsprekend als het bij anderen blijkbaar is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.