Echte mannen hebben geen zaagmachine nodig!

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Amateurtje..

Ik doe het in verstek :)

Dit kan volgens mij niet anders als trucage zijn. De zaag zou volgens mij in het hout moeten blijven vastzitten....

Toch leuk om te zien...
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Let ook op dat als ze de zaagsnede laten zien ze niet het ingeklemde gedeelte meer laten zien - ook zie je ze het 'afgezaagde' stuk niet expliciet oprapen.

Het vrijkomende zaagmeel lijkt er inge'paintboxed'.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Vorige week hebben ze nog met een frisbee een bos gekapt en verwerkt tot damstenen. De bomen hadden geen tijd om om te vallen. In mijn jonge jaren was dit in midden Drenthe een geliefde bezigheid tussen 12 uur en de middag.
vr.gr. Jan Pranger.
 
A

Anonymous

Guest
jpandriesse zei:

Dit is al jaren verboden door de Nederlandse Vereniging Van Bluffers En Goedgelovigen (NVVBEG) onder druk van de machine fabrikanten en handelaren.
Indien dit wijdverbreid gebruikt zou worden,zou het veel mensen werkloos maken,waarbij de kans op verwondingen explosief toeneemt,wat weer een personeels tekort in de gezondsheids sector kan betekenen.Kortom,zeer ongewenst,en zeker bij onge-oefende personen.

Ik weet nog wel uit mijn stage tijd,dat we met een broodmes in de thee pauze,s altijd lucifers en lolliehoutjes maakten voor een supermarkt toendertijd.
Een geoefend en bekwame leraar kon zelfs een complete keuken maken terwijl hij op de toilet zat.

Ik heb zelf nooit meer dan een salontafel tijdens de rookpauze,s kunnen maken.
Daarom ben ik gestopt met roken,omdat we de salontafels niet meer kwijt konden thuis op zolder.

:roll:
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Henkus zei:
Dit is al jaren verboden door de Nederlandse Vereniging Van Bluffers En Goedgelovigen (NVVBEG) onder druk van de machine fabrikanten en handelaren.
Indien dit wijdverbreid gebruikt zou worden,zou het veel mensen werkloos maken,waarbij de kans op verwondingen explosief toeneemt,wat weer een personeels tekort in de gezondsheids sector kan betekenen.Kortom,zeer ongewenst,en zeker bij onge-oefende personen.

Moaw, laten gebeuren zeg ik. Evolutie in de praktijk! :mrgreen:
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Henkus zei:
Ik weet nog wel uit mijn stage tijd,dat we met een broodmes in de thee pauze,s altijd lucifers en lolliehoutjes maakten voor een supermarkt toendertijd.
Een geoefend en bekwame leraar kon zelfs een complete keuken maken terwijl hij op de toilet zat.

:roll:

Op het toilet doe ik niks met hout. Ik hou me dan bezig met kleien en soms als ik bang ben zijn het zelfs bakstenen :lol:
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Dit filmpje is fake, zo precies kun je nooit zo'n balk doorgooien, het is mij nog nooit gelukt tenminste om op deze manier een balk precies op het streepje te zagen, je zit er altijd 1 of 2 tienden naast :mrgreen:
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Ik denk dat het goed is om dit filmpje niet aan mijn leerlingen te laten zien.... :D
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Met zaagbladen een balk doorgooien, :eek: met een frisbee een heel bos kappen en kleinen :eek: , lucifers met een broodmes, rooktafels maken op toilet :eek:
Ik mis toch echt een basisopleiding :oops:
gr,
Danny
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Jaja, de dag van vandaag is les geven een hele uitdaging... Vooral het vak ecologisch houtbewerken vraagt veel oefening en ervaring! :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.