LED lichtjes voor router

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
had er 2 besteld, ene voor de grotere DW621 en die hangt vast in mijn routertafel (dus niet van toepassing) en ene voor mijn ‘mobiele’ kleine RT0700 en daar past het niet op
dus wel gekocht maar geen succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Jurriaan9

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
209
64
Wat is de reden dat ie niet past?

Ik heb die Makita ook sinds kort en vind geen verlichting erg onhandig van Makita.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
ten eerste had ik een te grote diameter besteld maar was vergeten dat de verschillende voeten er ook nog over moeten kunnen, dus max buitendia is dan 65mm (ik had 72mm buiten en 56mm binnen).
En dan zit je weer met de verhoogde koelribben en de knop om de as vast te zetten. Kortom, te moeilijk voor mijn brein 😊
IMG_4085.jpeg
 

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
209
64
Dan ga ik uit van 2 weten er meer dan 1, want ik wil graag verlichting als dat redelijkerwijs kan. Echt een gemiste kans van Makita dat ook in de 702 er geen verlichting is opgenomen (ik heb de 702 versie).

Het is dus aan de gebruiker om dit op te lossen. Stel dat de led ring wel past, hoe voorzien we die dan van stroom? Loopt de stroomkabel buiten om? Of kan die binnen door?
 

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
209
64
Losse led's zijn inderdaad praktischer door de koelribben.

De losse module zal te groot zijn om kwijt te kunnen. Er is ook nog voeding nodig. In de 40v accu versie zitten 2 led's. Er is dus ruimte.
Maar dan komen we wel in de behuizing terecht. En gezien garantie is dat wellicht geen optie.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Waar heb je eigenlijk licht voor nodig bij frezen? Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gemist.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Ik heb ooit een setje van deze plakLEDjes met batterij gekocht. Dat is al een paar jaar terug en ik zit nog steeds op het eerste lampje. Kortom met dit six-packje ga ik nog lang doen. De lampjes geven goed licht en zijn klein genoeg om altijd wel ergens vast te kunnen plakken. Ik ben er tevreden mee. De batterij is niet bedoeld als vervangbaar, maar misschien kan het toch met wat gefriemel.

 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Ik vindt het zicht op je werk bij de meeste gewone freesmachines erg slecht. Je kan als je het goed wil kunnen zien, misschien beter een goedkoop led cameraatje in een oude telefoon prikken en die op je werkgebied richten. Dan kan je op je beeldscherm zien wat je aan het doen bent. Dan heb je ook geen extra kastje en kabeltjes nodig.
 

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
209
64
Waar heb je eigenlijk licht voor nodig bij frezen? Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gemist.
Zoals Charel9 al schrijft. Gisteren 24x27mm en 20mm diepe rechthoek gefreesd. Na ca 3 slagen a 3mm diep zie ik nauwelijks meer waar de lijn is. En dan ontbreekt een ring led zeker.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Ik frees zulke dingen het liefst met een malletje. Dan kan ik daarna recht op staan met frezen.
 

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
209
64
makita-router-light-mod-v2-v0-44x5709jcuq91.jpg


Alhier gevonden

Deze variant is qua bedrading subtieler. Dus deze aangeschaft. Dan kan ik mij met hout bezig houden, en iemand anders zich met electronica.
makita-router-led-light-v0-rqevwoftv3ua1.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Charel09

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.