elektromotor (how it's made)

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Recentelijk wat problemen met een elektromotor gehad. één wikkeling had sluiting dus de motor moest hergewikkeld worden. Het bleek heel oude bijzondere synchroon motor te zijn. Kosten voor verwikkelen was 2800,-..... dat heb ik dus maar niet gedaan :) Probleem is ondertussen verholpen.

MAARRRR vroeg me toch af hoe een elektromotor dan gebouwd wordt. Ik vond het filmpje zo leuk dat ik het hier even met jullie deel. Dit is een motor voor een elektrische auto, maar het idee is hetzelfde

HIER is de link

veel kijkplezier
rik
 
Laatst bewerkt:

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
Met veel verbazing het filmpje gezien en vind het erg indrukwekkend, maar dit is wel iets heel anders dan het ''normale wikkelen'' zoals in de beschrijving is te lezen.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Yep, zo herinner ik me het niet van mijn vakantiebaantje bij een revisiebedrijf voor elektromotoren. Daar kwam geen robot aan te pas. Mooi werk, dit, maar anders.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.