Kleine werkstukken op vandikte bank

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
Best mede-forumleden ,

Ik heb een aantal houten (reeds gelijmde) onderzetters liggen van iets meer als 6 mm dik, welke ik door de vandiktebank wil halen . Ik heb dit weekend een Jet JWP 12 besteld , maar heb totaal geen ervaring met zo'n machine . Ik meen ook gelezen te hebben dat de minimum dikte , welke deze machine kan schaven , 6 mm is en daarom wil ik ze op een plank plakken .
Ik voeg even een foto bij , van hoe ik deze onderzetters door de machine wil halen . Het zijn 9 stuks met een breedte( parallelle gedeelte) van 9 cm . Ik wil dan iedere onderzetter voorzien van 2 strips dubbelzijdig plakband ( 16mm breed) en deze op een vlakke plank plakken in de vorm zoals op de foto te zien is .

Mijn vraag aan jullie is nu : gaat/kan dat op deze manier en kan dat op een veilige manier ? Ik ben van plan om er bij iedere pass maar een paar tienden(mm's) vóór te zetten , veel meer zal er ook niet af hoeven denk ik zo .

Ik zie uit naar jullie reactie , bedankt alvast !

Onderzetters en vandiktebank.jpg
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Zou het heel voorzichtig doen , inderdaad met een paar tienden . Maar zeker ook er voor en er na restmateriaal opplakken . Dit om een `snipe` te voorkomen .
We zien de foto's wel van de onderzetters .

Succes Willem
 

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
Ik sta nu het spul te bekijken en zie inderaad dat ik per onderzetter maar een " diamant" heb met de nerf in de lengterichting . Bij de 2 andere " diamanten" gaat het mes onder een hoek van 60 gr. eroverheen . Denk inderdaad dat het toch weer schuren wordt .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.