Houten speelhuis

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Ik wil voor mijn zoontjes een houten speelhuis voor in de tuin maken, zoiets als op de foto (zal waarschijnlijk wel wat kleiner worden).

Iemand nog goede tips over de verbindingen, die daarin veelal worden gemaakt? Of het materiaal (welke bouten etc)?

Ik weet, dat het niet echt meubelmaken is, maar mijn zoontjes zullen mij (en jullie dan) dankbaar zijn.

Attached files
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Dat soort dingen worden meestal aan elkaar gebout volgens mij?

Je zou er ook een partij mooie verbindingen voor kunnen gebruiken maar ik weet niet of je daar tijd voor hebt.

Met bouten en schroeven kom je er ook, maar als je je op dit forum staande wil houden moeten er zeker wat getoognagelde pen- en gatverbindingen in, schuifzwaluwstaarten, etc.

Succes :D
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Er zijn echt super veel van dit soort speelhuisjes met werktekening op engelse sites te vinden. Heb je daar al gekeken? Wat ik zou doen is gewoon 4 palen (misschien in het midden er ook nog een, afhankelijk van de afmetingen van het huisje) in de grond. Dan met rabatdelen de wandjes maken.
 

J.Tjeerdsma

Nieuw lid
11 okt 2010
7
0
www.jf-meubelmakerij.nl
Dan timmer je gewoon de onderkant mooi dicht, misschien nog een paar raampjes erin en een deurtje en je bent klaar. Glijbaan eraan schroeven en dan is het helemaal af...

Wij hebben de poten van het speelhuis een meter ingegraven, onderkanten van de palen goed ingesmeerd met teer en een laag beton in het gat gestort. Schoren en dan een dag of 2 wachten en je hebt iig het grootste gedeelte van de constructie al. Daarna is het gewoon een kwestie van 4 liggers erin zagen (met een soort overdreven pen en gat verbinding ) en daarna je dek erop. De "vloerverdieping" zeg maar. Daarna schroef je je wanden erop die je van te voren al in elkaar gezet hebt erop en daarna je dakje,,, beetje aankleden en afwerken en dan heb je blije kinderen denk ik ;)
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Dave

Ik heb een tip: wat je nooit moet doen is de delen aan elkaar lijmen. De messing groef blijft wel mooi in elkaar zitten maar de schuur scheurt aan alle kanten uit elkaar. :x :x
Gelukkig was het het schuurtje van mijn ex-baas.

Oja eerst een stoepje eronder tegelen. daarop rubbertegels. een als onderste regels een harthouten profiel of raam.

Veel bouwplezier Hugo
 

ericbijsma

Actieve deelnemer
15 mei 2008
148
0
skydrive.live.com
Hoi Dave,

Kijk eens op mijn site, diverse voorbeelden.....

Veel al "gewoon" in elkaar geschroefd, mede omdat e.e.a. vaak gedemonteerd moest
worden voor vervoer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.