Breedte Festool Kapex 120

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Om maar meteen met de deur in huis te vallen.....
Ben een afkort tafel aan t maken....
Dus links en rechts vd afkortzaag een hoger blad zodat het meteen dienst doet als een geleider

Welke breedte kan ik de tafel t beste maken voor de K120???
Dus het lage deel tussenin waar de zaag zelf staat.

Zodat ie mooi staat en ik alle draaien kan maken die nodig zijn??

Ben 62 cm diep.....das toch wel genoeg???

Erik???😇
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ja en daar knelt de schoen een beetje Bert.......ik heb m nog niet:p

Maar wilde wel alvast aan de kast beginnen zodat ik bergruimte kan creëren en lades etc etc.......
Vandaar mijn vraag aan iemand die het al heeft gedaan.......

Hoe breed moet de ruimte zijn, en als de Kapex zoals jij zegt klem zit tussen de zijbladen (wat ook mn plan was), loop ik dan niet tegen problemen aan dat de zaag ergens tegenaan stoot als ik hem met de hoekverstelling draai.....
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
@Puff Mijn Kapex staat op een kast die 63 cm breed is. Dan heeft de KS120 nog wat speling aan de zijden. 62 cm is volgens mij de breedte van de Kapex. Qua diepte heb je minimaal 60 cm nodig, dus dat heb je. Verder is de tafelhoogte van de Kapex 12 cm (identiek aan hoogte Systainer geloof ik).

Wat betreft het verstellen: alles blijft bijna in de footprint, maar je hebt toch net een centimetertje meer nodig, dus weer die 63 cm die ik heb (per ongeluk, de kast was zo).

Mss moet je voor 5 dollar deze werktekening kopen?
https://makesomething.com/tutorials/miter-saw-table

(Moet je wel inches naar cm omzetten…)
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Dank je Bert voor je reactie.......

Ben blij om te horen dat ik met 62 cm goed zit......en dat de Kapex niet klem hoeft te staan.

Ik dacht aan een centrale kast met wanden hoger dan de plank, plank op 80.......daarop een bak van 10 hoog en de maatvoering van de poten....zodat erachter weer een verdieping komt waar hopelijk de rest snippers invallen met daar ook afzuiging.

Die bak kan ik dan ook iets naar voor en achter schuiven om verandering in langsgeleiders op te kunnen vangen.....

Dus basis vd kast komt dan op 90....plus 13 is 103cm zaaghoogte......kasten ernaast dus ook op 103....

Verstelbare poten eronder zodat ik alles mooi op kan lijnen en stellen.....

Hopelijk zie je t ook voor je:D

Dus begin met een kastje van ong 63 breed, 80 hoog en 62 diep....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.