PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies gevraagd : boorkop van een Inca op een HBM draaibank

Charel09
17-01-19, 16:44
ik zou graag mijn boorkop die bij een Inca Universal hoort op mijn HBM 450x300 draaibank willen gebruiken. De tegenkop is MC2 maar ik weet niet wat de boorkop is. In de docu van de Inca en op de website van Doebeli vind ik geen info.
Hoe kom ik te weten hoe en of ik de boorkop kan gebruiken ?

Jurriaan
17-01-19, 17:57
Als hij past en niet wiebelt, is het goed. Je draaibank heeft een holle as, dus je krijgt hem altijd weer los - gewoon proberen dus?

Charel09
17-01-19, 18:00
Als hij past en niet wiebelt, is het goed. Je draaibank heeft een holle as, dus je krijgt hem altijd weer los - gewoon proberen dus?
ik heb nog geen opnamestift, welke moet ik gebruiken ?

Jurriaan
17-01-19, 19:22
Mk2

Toxiq
17-01-19, 19:23
Ik denk dat hij het andere eind bedoeld
Daar zijn een hoop smaken in...

DouweB
17-01-19, 22:09
Ik denk dat hij het andere eind bedoeld
Daar zijn een hoop smaken in...

Ook Inca heeft 2 of drie smaken, maar de compact en de major (een van de twee is de universal, neem ik aan) hebben een as met een conus (MK2?) aan het eind met daarin een M5 schroefdraad, je moet de boorkop open draaien en met een paar tikken op de conus vast zetten en daarna met een M5x15mm boutje met verzonken schroefkop borgen, zie bijlage 84140

rmenkveld
18-01-19, 12:40
Het gebruiken van de boorkop van mijn Inca leek mij initieel ook een goed idee.
Maar, naar mijn beste weten en rondvragen bleek dat de kop van de inca geen gangbare opname heeft, het staat hier ergens op het forum...
Ik heb voor je gezocht, maar het niet kunnen vinden...