loskrijgen linkerklauw

hanninka

Nieuw lid
8 mrt 2008
2
0
l
ik heb een draaibank waar ik heel lang de linkerklauw van gebruikt heb met een schuurschijf. nu wil ik weer gaan draaien maar ik krijg de schijf met geen mogelijkheid los. heeft iemand een tip ?
groet, hanninka
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Kun je ook even een foto plaatsen van de klauw. Wat bedoel je namelijk met linker klauw. Of zit je er met je linker hand zelf aan vast? :)
vr.gr. Jan Pranger.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Een foto zegt in dit geval meer dan een 1000 woorden. Ik heb het probleem zelf ook eens gehad. Toen heb ik met enig beleid het los weten te krijgen met 1 grote sleutel en 1 pen die in de klauw kon. Nu heb ik er standaard een kunststof ring tussen zitten en komt het probleem niet meer voor.
 

tuoh

Oud hout
Uit welk materiaal is de schuurschijf vervaardigd?
Als het een houten schuurschijf is kan je het volgende proberen, schroef er een balkje of plank tegenaan evenwijdig met de middellijn en van voldoende lengte. Je creëert op deze manier een extra hefboom. Blokkeer de spindel en zet wat kracht op de hefboom, met wat geluk komt de schijf nu los.

Idem bij een Alu. of stalen schijf, alleen moet je hier eerst twee gaten boren om de plank of balk te kunnen vastbouten.

Je kan de kop ook eerst al eens inspuiten met kruipolie, alle beetjes helpen.

Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.