slangenboren

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
zo de oude slangenboren maar weer een te voorschijn gehaald nu nog op zoek naar een mooie handboor ik zag dat tom fidgen er ook veel gebruik van maakt om zijn pen en gat verbindingen mee te maken .

Attached files
 

WR1944

Oud hout
In Holland heb ik nog twee booromslagen liggen, één in goede conditie en de andere rijp voor restauratie. Ik heb er alleen geen boren voor met de vierkante uiteinden.
In Amerika vond ik een goedkoop setje van Rigid in inch-maten en met een zeskante uiteinde. Ik heb ze getest in een boormachine maar de schroefdraad trok de boren als een raket het hout in. Met een greep voor bitjes ging het met de hand beter. Alleen voor het laatste stukje, als de schroefdraadtip niet meer werkzaam is, moet je drukken totdat je door het hout schiet.

Attached files
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
dankje voor reactie ja ik wilde dit oude stukje gereedschap maar weer eens gebruiken leuk me wel leuk de groote boren zijn wat bot maar de kleine niet dus das mooi voor pen en gat verbindingen .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.