Plan gezocht voor deze verbinding

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)
Hallo

Een tijdje geleden kwam ik een hier een filmpje tegen van ene Guillaume die een tafeltje maakt met een (voor mij) vreemde verbinding. Is er iemand die hier toevallig wat maten of een plan van heeft? Guillaume zelf heb ik gemaild maar daar krijg ik geen reactie op...

Het doet me denken aan de 'three clawed dragon stool' die ik ooit vond van Robert Lang...

Alvast bedankt!

Filmpje: https://youtu.be/A_H8HdkpT3w
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die in het filmpje is koud tegen elkaar geschroefd/gelijm en met ruimte in het midden, dat zijn de 2 bovenstaande niet
Het lijkt met niet zo ingewikkeld, elke poot zaag je onder een hoek van 120 graden, zet ze zover uit elkaar als gewenst, aftekenen en dan manier van verbinden toepassen die gewenst is
Guillame doet met het schroeven en lijm, zelf zou ik bijv een domino toepassen met lijm.
Mocht je niet vertrouwen op alleen lijm en domino dan eventueel nog van de onderkant een houten prop door de het hout en domino, dan kan het echt niet meer los

Het is overigens makkelijker als je onder het filmpje even op DELEN klikt en dan BEGINNEN BIJ aanvinkt
Als je dat doet precies op de plek waar de verbindinding te zien is (dus even op pauze zetten als je dit uitvoert) dan ziet de link er zo uit https://youtu.be/A_H8HdkpT3w?t=321 en begint de video precies daar waar het om gaat, dan hoeft men niet zelf te zoeken naar wat je bedoeld
 
Laatst bewerkt:

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)
Bedankt voor de tip @toxiq

@Martijn, dat ziet er net iets te indrukwekkend uit voor een amateur als mij. Wel mooi!
Maar zonder maten/hoeken denken ik dat ik te lang zou moeten proberen en veel hout zou verknoeien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.