verbindingen voor demonteerbaar bed

Gitta

Nieuw lid
17 jun 2010
17
0
Hallo,

Ik ga een bed maken in hardhout (weet nog niet juist welke soort), maar ik vraag me af welke verbindingen ik best gebruik. Het bed moet namelijk demonteerbaar zijn.
Mijn leraar van de avondschool stelde voor om metalen verbindingen te gebruiken, zodat alles in mekaar kan gehaakt worden.
Maar zijn er ook andere manieren?
Alle tips zijn welkom.

Groeten,
Gitta
 

sp3ts3r

Actieve deelnemer
23 nov 2010
45
0
ik heb over 3 jaar een bed gemaakt in school en dat bestaat gewoon uit een voetstuk en kopstuk die worden samen gehouden met 4 bedhaken en zo wordt voet en kopstuk aan elkaar gezet met de 2 zijkanten ik vind dit wel 1 van de gemakkelijkste en kost niet veel en kan zo uitelkaar ;)


mvg sp3ts3r
 

ericbijsma

Actieve deelnemer
15 mei 2008
148
0
skydrive.live.com
Over het algmeen gebruik ik ledikanthaken van 130 mm. (bij iedere ijzerwarenhandel te verkrijgen)
Mijn ervaring is dat deze bij zwaardere bedzijkanten nog wel eens wat uit willen lubberen.

In dat geval maak ik drie deuvels in de kopse kant van de plank en gaten in hoofd/voeteind.
In elkaar drukken, en in het midden van de plank vast zetten met een ingefreesd hoekanker
van 60x60 mm.
Supersterk!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.