PDA

Bekijk Volledige Versie : Kogel door de kerk: Harvey HW110 --> Installatie tips?

tiz
12-12-18, 23:58
Ok, na veel zoeken, overwegen etc besloten om een Harvey HW110 aan te schaffen (400V). Vrijdag ga ik deze ophalen en de eerste uitdaging die ik tegen ga komen is het van de aanhangwagen afkrijgen van de Harvey. Ik begrijp dat hij met een paar man wel te tillen is, maar ik hoor het graag als iemand tips heeft hoe deze goed van de aanhanger af te krijgen.

Daarna komt installatie. Harvey is al opgebouwd maar zal gedeeltelijk uit elkaar moeten om door de deur naar binnen te krijgen. Daarna weer in elkaar en afstellen. Ik ben dus ook zeer benieuwd of iemand hier ervaring met de Harvey heeft en wellicht wat tips zou willlen delen.

Toxiq
13-12-18, 00:29
Misschien heb je hier wat aan
https://www.youtube.com/watch?v=0FkCK-qEsxw

The Boktor
13-12-18, 12:50
Of deze:
https://youtu.be/S2wuHGvG2GY

Grizly en oa Sawstop komen uit dezelfde fabriek.

In de reacties onder het filmpje vraagt een zekere Michael Perkins hoe je m kan afladen.

Waar zit je ongeveer?

tiz
13-12-18, 17:45
Ik zit in de buurt van Eindhoven. De zaag is een showroommodel die ik met kleine discount heb kunnen kopen. Dus de filmpjes helpen maar gedeeltelijk. Toch bedankt, want die Grizly en Sawstop had ik nog niet gevonden!

Ronald L.
13-12-18, 19:19
Van de aanhanger af: hoge lift palletwagen, of een paar balken van 5meter lengte en dan met een normale palletwagen naar beneden rijden. Met beleid en 2 man gaat dat laatste prima.

fantic
13-12-18, 20:27
als je een autotrailer huurt, kun je m er afrijden van de rijplaten die je daarbij krijgt, die is ook rdelijk laag en hoef je niet zo hoog te tillen.

tiz
13-12-18, 23:50
Top hoe hier meegedacht wordt! Ik heb een aanhangwagen, dus een autotrailer gaat het niet worden. Balken heb ik niet zo 1 2 drie, maar iets met een palletwagen en wellicht wat stoeptegels en steigerhout moet ik nog eens uitdenken. Ik zal wat foto's posten als ie binnen staat. Of als het leuk wordt, van het proces :-)

Toxiq
14-12-18, 02:59
Goed plan, maaruh hoe voel je je als het mis gaat ?
Ik zou toch voor die paar euro een auto ambulance huren

tiz
22-12-18, 12:22
Nou, het heeft even geduurd voor deze update. Er moest tussendoor nog een metalen tuinhuisje opgezet worden en op het werk een hoop afgemaakt worden voor de vakantie. Maar hier een paar foto's van het uitladen proces. Mede dankzij Boktor die mijn gedachte bevestigde dat met gezond verzond en niet gehaast werken dit machinetje prima van de aanhanger af was te krijgen.

Klaar om te vertrekken vanuit Rotterdam
82904

Thuisgekomen een blije blik dat ie veilig regio Eindhoven heeft bereikt.
82896

Stap 1: de voorbereiding is planken opsluiten zodat ze niet schuiven, aan elkaar maken door een stukje steigerhout eronder tegenaan te schroeven en halverwege wat extra ondersteuning van stoeptegels (hier nog niet zichtbaar). Lengte planken = 2.5m
82899

Stap 2: achterwieltjes eraf zodat hij remt op de planken, anders wordt het wel heel spannend. En ook even een spanbandje aan het begin om te kijken of hij goed op de plankjes komt te staan om hem er voorzichtig af te schuiven.
82902

Stap3: hier het resultaat van een pare mooie momenten van schuifelen met mijn kersverse zaagmachine. Wat is er mooier :cool:. Zoals je ziet is het licht buiten wel al uitgegaan. Geen haast gemaakt, wel blijven nadenken en doorwerken.
82903

Helaas was het hier nog niet mee gedaan en moesten toch nog de geleidingen ervanaf om het gevaarte door mijn werkplaatsdeurtje te krijgen. Daarbij ook de onaangename verassing dat een oplettend menspersoon bij Peulen een M8 bout in een 5/16-18x1-1/2 draadgat in de gietijzeren top heeft zitten draaien en daarmee de schroefdraad flink beschadigd. En ik mis nog de blokkeer/knop van de hendel die de zaag omhoog brengt. Maar goed, ik moet Peulen nog op de hoogte brengen dus even afwachten want gezien een aantal andere posts op dit forum lijkt het dat Peulen goed omgaat met problemen.
Uiteindelijk nog even een plaatje na weer opbouwen van geleidingen, wieltjes, wat afstelwerk, en eerste test.
82905