Tafelblad vouwtafel krom

frisie

Nieuw lid
3 dec 2018
3
0
Ik heb al jaren een tafel, geërfd van mijn grootouders. Helaas begint een van de twee tafelhelften steeds krommer te worden, specifiek (natuurlijk) het deel dat niet vastzit aan de poten. Hierdoor is het blad niet meer vlak wat voor ongemak en extra slijtage op de rand zorgt.
Heeft iemand een suggestie hoe ik dit (deels) kan verhelpen?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Misschien even een paar foto's? Wat voor hout is het, hoe dik etc..misschien is een ingefreesd profiel mogelijk?

Als de tafel ook opengeklapt in het zicht blijft wordt het al een stuk lastiger.
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Het is zo te zien een blad wat gefineerd is, de tafel staat aan een kant tegen de verwarming aan, dat zal m.i. de oorzaak zijn dat het blad krom trekt? misschien de tafel eens omdraaien?

Groet Pel.
 

frisie

Nieuw lid
3 dec 2018
3
0
Een ingefreesd profiel is met mijn vaardigheden wat optimistisch, dus dat laat ik even liggen.
Ik heb nu de tafel gedraaid en dubbelgevouwen, zodat het effect van de verwarming minder is en de krachten de andere kant op op het blad werken.
Aanvullend is het handig te zeggen dat deze kromming er (grotendeels) al zat toen het nog niet tegen een verwarming stond.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
paar foto's van de onderkant (met open blad) dan kunnen we zien wat daar nog voor (andere) opties zijn
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.