gezocht; Houtbewerkingsmachines opknappen/ machine liefhebber

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemiddag,

Voor degene die vaker geweest zijn bij ons of instagram volgen weten dat ik ( wilco, eigenaar van 'zaagfabriek') als hobby regelmatig oude of verwaarloosde machines koop om op te knappen/werkend te maken.


Tot op heden liet ik machines regelmatig opknappen/bijwerken door iemand via woodworking alleen die heeft nu een vw t2 gekocht met de bekende slechte plekken en een oude mini staan dus die is hier minimaal tot eind van het voorjaar mee bezig.

Om een beeld te geven van machines die we eerder hebben gehad; vandiktebank 81cm, danckaert pinrouter, wadkin zaagtafel, Doledene herzaagmachine, Stenner, Marunaka,.. dus vaak machines die al enige tijd ergens gestaan hebben zonder gebruikt te worden en last hebben gehad van vocht, uitdroging van leren riemen en rubberen snaren ed.

Ik zoek dus iemand die het leuk vindt hier als hobby of evt als zzper een machine neer wilt zetten en deze optisch weer bij te werken. afstellen/technische onderdelen zoals lagers en elektra doe ik zelf.

Van te voren kunnen we een prijs en tijdbestek af spreken en budget voor verbruiksmaterialen zoals schuurpapier, staalwol en verf. Op dit moment heb ik een vlakvandiktebank 71cm breed staan en Meber 700 lintzaag uit 1996 die in een vochtige ruimte heeft gestaan.

bij lage machines is een heftruck vaak niet nodig omdat deze op mijn aanhanger kan blijven staan. Lintzaag is wel 240 hoog en 40cm hoogte voor de aanhanger.

Ik ben benieuwd of dit iemand aanspreek via het forum. Mvg wilco
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Heel gaaf. Heb in het verleden wel wat machines gereviseerd en ben nu bezig met een vlakbank uit de jaren 50 (denk ik) aan het reviseren. De machine is opgebouwd uit enkel gietijzer en is al voorzien van nieuwe lagers en een paintjob. Ik zal binnenkort foto's plaatsen :)

Groet Arnold
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.