Alweer een nieuw lid!! (ook maar even voorstellen)

Sid

Nieuw lid
21 jan 2011
6
0
Hallo,
Een aantal weken kwam ik dit forum tegen op het net, sinsdien kijk er zo ongeveer elke avond even op of er nog nieuwe interessante berichten zijn. Het is echt een boeiend forum waar je nog wat van kan opsteken.
Daarom heb ik mij ook maar aangemeld, zodat als ik eens een vraag heb over iets of als ik iemand kan helpen met iets is dat natuurlijk mooi.
Maar goed, ik ben Sid te wonende in Stein (Zuid Limburg)
Ben 26 jr en ik heb een 7 jarige opleiding gevolgd op T.I. Sintjansberg te Maaseik als meubelmaker / schrijnwerker.
Sind's 2004 werk ik in een timmerfabriek waar ik diverse projecten heb uitgevoerd voornamelijk kozijn,trappen en wat interieurwerk.
Toch heb ik laatst besloten om voor mezelf te gaan beginnen als zzp'er en dan meer gaan richten op interieurbouw en trappen.
Dan is zo'n forum toch wel eens handig als startende ondernemer als ik even met en project in de knoop zit of voor handige tips.
Ik zal wat foto's posten van wat projecten die ik heb uitgevoerd.
Ergens las ik al dat jullie gek zijn op foto's! :D
winterdecjan2011061.jpg

werkstukken016.jpg

werkstukken001.jpg
:D :D
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Sid, van harte welkom.
Een eigen bedrijf beginnen, waarom eigenlijk niet.
Bij mij in de buurt is er onlangs iemand een eigen loodgieters bedrijfje begonnen, en hij heeft het behoorlijk druk.
Alleen het is geen baan van 9 tot 5, maar dat mag wel duidelijk zijn.
Mooie trap zag ik op de foto's, en ja je had het al begrepen, wij zijn gek op foto's.
Die mooie trap is machinaal gemaakt zo ik zie, heb er onlangs eentje gemaakt voor het huis van mijn dochter, maar dan met de hand. Was voor mij een eenmalig iets, normaal draai ik alleen maar hout, heb dus geen machinerien ter beschikking om trappen te maken.
Ad
 

pjerdulac

Actieve deelnemer
12 jul 2010
81
0
Sid als ik zie dat je zulke mooie dingen kan maken dan heb je een goeie stap gemaakt voor jezelf te beginnen.
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum, Sid! Veel succes als ondernemer.


Fons
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Sid, welkom en eindelijk weer eens iemand uit het zuid-limburgse!!!
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Welkom Sid! Weer iemand met een zachte g, wij Limburgers zijn hier enigzins ondervertegenwoordigd.
Sint Jan stond vroeger bekend als een school die echte ambachts lieden afleverde. Wordt er tegenwoordig nog steeds veel aandacht besteed aan het werken met handgereedschap, of licht de nadruk nu echt op het machinale werk aangezien hier de meeste vraag naar is in de meubel industrie?
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Sid hartelijk welkom.
Borre voordat noordelingen Limburgs lullen moet je toch wel met heeeeeeel veel Brandbier komen. Anders krijg ik nog eerder een zachte G van prikkeldraad :) :) ;)
vr.gr. Jan Pranger. (een Drent "om utens in Fryslân)
http://www.arstorno.nl
 

Sid

Nieuw lid
21 jan 2011
6
0
Hey bedankt voor de leuke reacties!!
Ik ruik een beetje strijd hier tussen harde en zachte G :D
Hoe meer Limburgers hoe meer vreu(ch)de!
Het is natuurlijk niet de ideale tijd om te beginnen met een eigen zaak, maar ik zal ook nog aantal uren in de week ingehuurd worden door mijn oude baas.
Dus een stukje zekerheid is er wel, maar ben nu druk bezig met het bouwen van een website zodat ik toch een beetje reclame kan maken en mensen kunnen zien wat er mogelijk is.
Op 25 maart maak ik de laatste dag voor mijn baas en dan sta ik er alleen voor. :shock:
Het zal hard werken worden maar dat heb ik er graag voor over, het is en blijft een mooi vak!

oja @Coko,
Het is inderdaad zo dat het steeds meer de kant van CNC machines opgaat bij Sintjansberg.
In mijn tijd was er op mijn 3de de eerste CNC frees en nu staan er geloof ik zo'n 3 stuks 3assige cnc machines.
Maar in de eerste leerjaren is het nog steeds met de kapzaag en beitel een pen en gat verbinding maken.
Maar dat cnc gebeuren is nooit mijn sterkste punt geweest, ik maak liever een trap met echt gereedschap dan met een computer. :D
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Borre voordat noordelingen Limburgs lullen moet je toch wel met heeeeeeel veel Brandbier komen. Anders krijg ik nog eerder een zachte G van prikkeldraad

Blijven oefenen Jan, dan gaat dat ook zonder bier. Net als met houtbewerken. ;) ;)

Ed
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.