Leuk initiatief en cad

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Leuk initiatief een nederlandstalig forum voor houtwurmen. Ik kijk ook wel eens wat rond op buitenlandsefora, maar als je dan wat wil posten valt het altijd niet mee om dat in lekker vlot engels of duits te doen. Ik hoop dat het een beetje succes wordt met elkaar.
Ik teken wel eens wat voordat ik wat maak, meestal gewoon met potlood en papier. Ik heb wel eens wat geoefend met het gratis Sketchup van Google http://www.sketchup.com maar ik zag gisteravond ook nog een ander leuk pakket op een amerikaanse bootjesbouwerssite, http://www.progecad.com/compra/index.asp?left=progecad2008smart&lang=eng
Misschien heb ik een aantal mensen een plezier gedaan. Veel succes!
 

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
wat ik maak zit in mij hoofd en meestal teken ik het alleen uit om een ander uit te leggen wat ik bedoel. maar dit wil ik toch eens gaan proberen als het niet te ingewikkeld is, want tekenen is niet mijn sterkste kant!
Bas
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@bas, zo gaat het mij ook. Maar ik denk dat dat ook de reden is dat ik mij wel eens verzaag en meestal zo dat het te kort is. Mijn werkstukken veranderen daardoor ook wel eens van maat, omdat ik het dan zonde van het hout vind en alle maten maar wat aanpas op het verzaagde onderdeel. Sketchup is erg leuk en op de site staat ook een handige tutorial. Ik heb het nu al weer een tijdje niet gebruikt en ik denk dat ik ook eerst weer even door de tutorial om de kennis weer wat op te frissen.
 

bananiel

Actieve deelnemer
19 okt 2008
51
0
zo even een oude post wat nieuw leven inblazen :

hoe bevalt sketchup nu ?
ik ben er zelf ook mee begonnen en ik denk dat het makkelijker is dan ProgeCAD
het is zelfs zo makkelijk dat ik al een en ander gemaakt had zonder de gebruiks aanwijzing
ik ben nu sketchup for dummies aan het lezen en dan komt het probleem "wat ga ik maken" ipv "hoe ga ik het maken"

hier een voorbeeldje van wat ik gemaakt heb (ben nog maar 1 weekje met sketchup bezig)

-BaN-

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Ik werk met autocad en inventor, dus dit betekend dat ik van alles wat ik maak eerst mijn ontwerpen en werktekeningen maak via deze twee tekenprogramma's. Erg handig speciaal ook voor gesegmenteerd werk.
Heb ook progecad op mijn computer staan, las een paar maanden geleden dat je dit tekenprogram voor niets mag downloaden voor eigen gebruik, de echtgenoot van mijn Amerikaanse penvriendin was zoekende naar zo een program ook voor zijn gesegmenteerde werk.
Ik heb het hem inmiddels toegestuurd. Progecad is hetzelfde als autocad.
Je moet wel de nodige instellingen maken om er mee te tekenen.
Ik ben hier goed mee bekend. Mocht iemand dit tekenprogram willen gebruiken, kan ik als daar tenminste belangstelling voor is wel een lijstje opstellen voor de benodigde instellingen.
Groetjes Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.