Bench dog extractor

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Hoor hier enige scepsis �� en dat mag ! Zag dit dus dacht er goed aan te doen dit te melden voor die gene met zo’ n mtf tafel .
Kon mij nog zoiets herinneren voor het open van de Raak en riedel flessen maar dat is meer voor de ouderen onder ons.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Klopt. De enige ‘Maar’ is dat dit nu onder Elektrisch Gereedschap staat...
Dat was ook even een dilemma aangezien het eigenlijk om een niet elektrische hand tooltje gaat maar aangezien het iets is voor bench dog in een mtf tafel die eigenlijk voornamelijk gebruikt wordt voor inlaatcircelzaag en bovenfrees met rail en andere groene stekkers leek het wel passend .
 

WR1944

Oud hout
Ik vind dit een zeer praktisch staaltje van marketing. Eerst verdien je aan bench dogs en een methode om strak passende gaten te maken. En dan ga je verdienen aan een apparaat om die strak passende bench dogs er weer uit te trekken. ;)
Ik had iets soortgelijks al eerder gemaakt. Een strip aluminium in een U gebogen. Met een waterpomptang kon ik zonder beschadigingen de bench dogs uit de MFT trekken. Maar een houten versie, vooral in noten, is natuurlijk veel sjieker.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Simpele oplossing voor dit probleem. Ik kroop vaak onder de werkbank om ze omhoog te drukken. Maar wat kan deze man alles toch heerlijk uitleggen. Vooral het stukje waar hij staat te draaien met het hulpstuk om de binnenkant te schuren.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ware het niet dat hij met deze manier van schuren enkel de kop schuurt (centrifugaal kracht) en niet rondom.
Maar goed het resultaat is schijnbaar goed (genoeg), dus de methode voldoet.

Verder keurig gemaakt, een hulpstukje wat je nog eens op de salontafel kan laten liggen :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.