PDA

Bekijk Volledige Versie : Bench dog extractor

rendew
14-11-18, 13:50
https://youtu.be/g7LfFp-4kF081549

SunRayes
14-11-18, 17:13
Handig!
Nu wachten op een model op accu.

rendew
14-11-18, 17:38
Hoor hier enige scepsis �� en dat mag ! Zag dit dus dacht er goed aan te doen dit te melden voor die gene met zo’ n mtf tafel .
Kon mij nog zoiets herinneren voor het open van de Raak en riedel flessen maar dat is meer voor de ouderen onder ons.

SunRayes
14-11-18, 17:52
Kon mij nog zoiets herinneren voor het open van de Raak en riedel flessen maar dat is meer voor de ouderen onder ons.

Volgens mij ligt er nog wel eentje in de keukenla bij mijn moeder.

Bert Vanderveen
14-11-18, 18:55
Peter Parfitt heeft arthritis (komt meer voor bij wat oudere mensen - ik heb ook een lichte vorm ervan) & dan is dit hulpmiddel handig.

Hkuit
14-11-18, 20:06
Klopt. De enige ‘Maar’ is dat dit nu onder Elektrisch Gereedschap staat...

rendew
14-11-18, 20:12
Klopt. De enige ‘Maar’ is dat dit nu onder Elektrisch Gereedschap staat...
Dat was ook even een dilemma aangezien het eigenlijk om een niet elektrische hand tooltje gaat maar aangezien het iets is voor bench dog in een mtf tafel die eigenlijk voornamelijk gebruikt wordt voor inlaatcircelzaag en bovenfrees met rail en andere groene stekkers leek het wel passend .

jpandriesse
14-11-18, 20:28
Misschien moeten we een nieuw forum gedeelte in het leven roepen. “Hand”igheidjes voor bij elektrische gereedschappen.

:p

WR1944
15-11-18, 00:01
Ik vind dit een zeer praktisch staaltje van marketing. Eerst verdien je aan bench dogs en een methode om strak passende gaten te maken. En dan ga je verdienen aan een apparaat om die strak passende bench dogs er weer uit te trekken. ;)
Ik had iets soortgelijks al eerder gemaakt. Een strip aluminium in een U gebogen. Met een waterpomptang kon ik zonder beschadigingen de bench dogs uit de MFT trekken. Maar een houten versie, vooral in noten, is natuurlijk veel sjieker.

MasaveHout
15-11-18, 06:58
Simpele oplossing voor dit probleem. Ik kroop vaak onder de werkbank om ze omhoog te drukken. Maar wat kan deze man alles toch heerlijk uitleggen. Vooral het stukje waar hij staat te draaien met het hulpstuk om de binnenkant te schuren.

jpandriesse
15-11-18, 07:28
Ware het niet dat hij met deze manier van schuren enkel de kop schuurt (centrifugaal kracht) en niet rondom.
Maar goed het resultaat is schijnbaar goed (genoeg), dus de methode voldoet.

Verder keurig gemaakt, een hulpstukje wat je nog eens op de salontafel kan laten liggen :)

Bert Vanderveen
15-11-18, 11:24
Verder keurig gemaakt, een hulpstukje wat je nog eens op de salontafel kan laten liggen :)

Perfect ding voor grote gezinnen als het gaat om eerlijk verdelen van de rookworst!