PDA

Bekijk Volledige Versie : Scheppach HMS 260 - motor vervangen

Toxiq
09-11-18, 22:21
Heeft iemand van een uitgebouwde motor van een HMS 260 HMS of van tijdens uitbouwen/inbouwen en/of van de motor zelf ?

Dit type
81429

Ik wil de mijne vervangen voor een 3fase motor maar ik weet niet wat ik ga tegen komen dus zocht ik wat plaatjes

wijk0983
09-11-18, 23:08
Heeft iemand van een uitgebouwde motor van een HMS 260 HMS of van tijdens uitbouwen/inbouwen en/of van de motor zelf ?

Dit type
81429

Ik wil de mijne vervangen voor een 3fase motor maar ik weet niet wat ik ga tegen komen dus zocht ik wat plaatjes

Jeroen,

zou de exploded view van het type met 3fase motor jou verder helpen? Ik heb dat niet maar bij bij mijn oude Scheppach lintzaag zat wel een mooie exploded view vandaar dat ik hieraan dacht.

Scheppie
09-11-18, 23:49
Volgens mij als ik even in mijn geheugen graaf is het niet echt spannend, de motor zit zover ik me herinner aan 4 bouten op een metalen plaat en dan uiteraard wat kabel spul, niet echt iets om je een buil aan te vallen normaliter.

Toxiq
10-11-18, 09:50
Ik heb een tekening gevonden maar daar stond alleen de motor met bouten en plaat op
Niet waar deze zat en/of wat voor soort motor er in zit
Nu ja, maar eens gaan graven

chevy66
10-11-18, 13:00
Volgens mij staat de motor bij de hms op een plaat ijzer, die aan een kant sleufgaten heeft. Bij de combimachines staat de motor op een schommel, zodat je makkelijk de v riem kan verleggen. De motor kan je simpel vervangen door een motor met de zelfde bouwvorm.